Brukroa-trimning Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 også er det vel ikke bare effekten som spiller inn, for understellet har vel også en god del å si på driftebiler om jeg ikke tar helt feil.. sjekk hvem som har billigst deler osv. før du kjøper så du ikke får sjokk.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 nlight: jeg vil ikke akkurat påstå at noen av disse holder seg så godt i pris! og uanz om du skal kjøre 325 eller s13 så må begge påkostes en del hvis du skal drifte. 325 blir det billigste alternativet og er lettere og hente 300hk ut av enn s13... men kommer an på hvilken bil man vil ha! hvis du bygger bil så tenker du jo fan ikke hva du får ijen for bilen når du skal selge den! da er det greiest å holde den orginal! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 nlight: jeg vil ikke akkurat påstå at noen av disse holder seg så godt i pris! og uanz om du skal kjøre 325 eller s13 så må begge påkostes en del hvis du skal drifte. 325 blir det billigste alternativet og er lettere og hente 300hk ut av enn s13... men kommer an på hvilken bil man vil ha! hvis du bygger bil så tenker du jo fan ikke hva du får ijen for bilen når du skal selge den! da er det greiest å holde den orginal! Det er da vel lettere å hente hester av en turbomotor enn en sugemotor? Hvertfall billigere... Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Det er da vel lettere å hente hester av en turbomotor enn en sugemotor? Hvertfall billigere... er relativt lett å smelle turbo på en m50b25 ;) er sofistikerte og sterke motorer! får til mye for 50k f.eks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Turbomotorer har høyere BSFC (Brake Spesific Fuel Consumption) enn tilsvarende N/A; dermed trenger man mere bensin for å lage like mange hester. Den ekstra bensinen en turbomotor drikker brukes utelukkende til å holde kontroll på temperaturstigningen i forbrenningskammeret. Noensinne lurt på hvorfor originale turbobiler ofte dipper under 10.5:1 AFR under fullgass-repar? Dér er svaret. Bilprodusenter flest tar det sikre føre' og ofrer de hestene de hadde tjent på å tynne ut blandinga for at ikke motoren skal blåse når en gjerrigknark i en ørkennasjon med en middeltemperatur på 45 grader fyller 95-oktan på taken. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 er relativt lett å smelle turbo på en m50b25 ;) er sofistikerte og sterke motorer! får til mye for 50k f.eks. Det vil vel være ennå lettere å oppgradere turbosystemet på en turbobil :P Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Det vil vel være ennå lettere å oppgradere turbosystemet på en turbobil :P ja men så kommer detta med holdbarhet på s13... nytter ikke hva du sier den bilen er rett og slett underdimensjonert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Turbomotorer har høyere BSFC (Brake Spesific Fuel Consumption) enn tilsvarende N/A; dermed trenger man mere bensin for å lage like mange hester. Den ekstra bensinen en turbomotor drikker brukes utelukkende til å holde kontroll på temperaturstigningen i forbrenningskammeret. Noensinne lurt på hvorfor originale turbobiler ofte dipper under 10.5:1 AFR under fullgass-repar? Dér er svaret. Bilprodusenter flest tar det sikre føre' og ofrer de hestene de hadde tjent på å tynne ut blandinga for at ikke motoren skal blåse når en gjerrigknark i en ørkennasjon med en middeltemperatur på 45 grader fyller 95-oktan på taken. Nå våknet jeg litt vettu :) Moro med tekniske ting... En ting jeg lurte på som litt offtopic men, har du noe formening/peiling på hvor mye en komp på feks 10,8:1 kontra 8,8:1 har å si på effekten ? Sett da at begge er riktig justert og tenning osv er korrekt. Sorry for offtopic'n, Mvh Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 ja men så kommer detta med holdbarhet på s13... nytter ikke hva du sier den bilen er rett og slett underdimensjonert! 2.0 litern er ikke så ille på holdbarhet. Stort sett 1.8 liters utgaven som er kjent for sin "holdbarhet". Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.