golfken Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Som topic sier.. Litt tidligere i kveld ringte en kamerat som har noen golfer stående og driver på med rally. Han hadde vært å hentet seg en 1.8 Monopoint til sin frue, det første han gjorde etter å testet den en stund. var enkelt å grei å bare kutte tilførselen til lamdaen. Da gikk monoen\single pointen i nødmodus og tok inn all luft og bensin den klarte. Dette medførte mindre drivstofforbruk og mere effekt. i følge effektkurven etter benking viser den en helt annen effekt enn 8v gti. den slår den sønder å sammen, ble ganske imponert når jeg så kurven. skal prøve å slenge ut bilde av kurven. Monoen pleier som regel å være noe dritt å drive på med. men denne veien viser noe annet :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Er dette tingen for en gti 8v også tro? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 monopoint har ikke nødmodus.. den går bare dass fordi du fjerner en vital sensor.. og uten lambda, så vil jeg anta at du ikke får noe mer effekt ut av en 90hk monojet.. da forbrenningen vil være så ufattelig feil Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfken Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Jeg har vært inne på tanken at det må jo være noe som ikke kan stemme helt ? Men denne gutten kan skru golf kan jeg love deg han og begge brødrene ligger oppi stigen i norges rallyen og har full kontroll når det kommer til gasser maskiner og webbere etc.. :P i følge effektskalaen så var det imponerende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 monojet er ikke gasser :) er innsprøytning.. og er bekrensa hva du kan ta ut uten bruk av kammer, grenrør og heftig optimalisering av toppen.. ved å koble ut lambda på en standard monojet så mister den mye effekt (erfaring) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfken Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 monojet er ikke gasser :) er innsprøytning.. og er bekrensa hva du kan ta ut uten bruk av kammer, grenrør og heftig optimalisering av toppen.. ved å koble ut lambda på en standard monojet så mister den mye effekt (erfaring) Er fult klar over dette! dette med å koble ut lamdaen vil på nesten alle innsprøynings maskiner med 4 dyser og opp :P lage masse krøll. men om det er det samme på single point 1 dyse ( mono ) skal jeg ikke ser bort ifra at blandingsforholdene ikke blir så mye tull med. jeg skal bort til han nå og sjekke ut dette her. om dette kan stemme. For jeg holder knappen med deg Housey! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 har kjørt uten lambda på en vr6 2,8l. Blien gikk like bra med denne frakoblet, bare brukte litt mere bensin. Ingen forskjell ellers! Kom jo så klart opp feilkode med Vag com. Ble borte når jeg koblet til lambda igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Ved å koble ut lambda på en standard monojet så mister den mye effekt (erfaring) Har samme erfaringen... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 har kjørt uten lambda på en vr6 2,8l. Blien gikk like bra med denne frakoblet, bare brukte litt mere bensin. Ingen forskjell ellers! Kom jo så klart opp feilkode med Vag com. Ble borte når jeg koblet til lambda igjen. mulig vr6'n har annen type lambda, men monojet'n bruker 1 lednings lambda. og tar man ut den. så går bilen utrolig dårlig.. fra å ikke dra til å ikke gå! dette har jeg selv erfart, sviver fint på tomgang, men helt til man skal begynne å kjøre.. da klarer den ikke å lese om blandingsforholdet er optimalt (etter som det er det eneste den lambdaen gjør) da vil den enten finne på å pøse på med bensin eller mindre bensin.. sier seg da selv hvordan bilen vil gå.. for mye bensin og bilen vil drukne, for lite bensin og bilen staller.. Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Er fult klar over dette! dette med å koble ut lamdaen vil på nesten alle innsprøynings maskiner med 4 dyser og opp :P lage masse krøll. men om det er det samme på single point 1 dyse ( mono ) skal jeg ikke ser bort ifra at blandingsforholdene ikke blir så mye tull med. jeg skal bort til han nå og sjekke ut dette her. om dette kan stemme. For jeg holder knappen med deg Housey! siden monojet ikke har noen form for nødmodus, så når du kobler ut lambda, vil den lese feil.. den er avhengig av å kunne lese AF .. dog leser denne lambda bare en verdi, og det er optimal (lambda 1, 14.7) får den ikke det, så pøser den på med bensin, eller ingen bensin nesten ... og ergo.. les posten over :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 lamda sondene bruker bare en ledning som signal. der 4 ledningene på vr6 er 2 varmetråder, 1 jordog 1 signal. men det kan jo hende hans bil går bedre med lamda soden frakoblet, pga noen andre feil med motorelektronikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfken Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Ja nå har jeg vært hos han sett dette her. Og jeg kan beskrive at det faktisk er sant. Slik han har gjort det mata på med et konfilter enkelt å greit.han har en tidligere fortenning. som gjør at han for kompensert for bensinmatingen. jeg skal en tur bort i morgen. da skal jeg nappe med meg effektkurven mellom 16V, 8V og monoen. Dere vil ikke tro det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 vil ha vanskelig for å tro det uansett om det kommer en effektkurve! ved å bare fjerne lambda, så vil ikke bilen gå noe bedre og monojet går DÅRLIGERE med konfilter enn ved å bruke org filterboks! TRU MEG! har selv detta monojet greia.. og uten større inngrep i topp etc, så er det null sjans i havet at denne bilen går bra! kjøre uten lambda for min del gjør at bilen går utrolig dårlig, og bruker mye bensin kattepus har jeg ikke heller Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Hvis du får mer effekt av å koble ut lambdaen, er det en av de andre sensorene som gir feil signaler, slik at bensinmengden "blir mindre feil" med lambda frakoblet Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.