Quattro73 Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Sist jeg sjekka, for 2 dager siden, stod det at det gikk 3,5 liter med olje på motoren! Syns det var lite men stoler på instruksjonsboka! Du har jo peilepinne da ;) 3,5 på motor + 0,5 i filter? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Ja, gjorde slik før (eller parafin), helt til de fant ut at dieselen tærer på tetninger og gummidetaljer i motoren. Bruk heller QMI. Har i allefall gjort slik på mange biler, ingen av disse har begynt å lekke eller bruke mer olje. Har også prøvd qmi, når jeg kjøpte s2`n så renset jeg først med diesel og mineralsk olje., så tappet jeg av dette og byttet oljefilter, helte så på ny mineralsk olje og qmi og nytt filter og lot dette gå. Så byttet jeg til agip racing olje. Kanksje tungvindt, men nå tar det lang tid før oljen blir svart. Men det kan jo godt hende at det tærer, men hvis motoren er i god stand så skal det gå bra (mener jeg) Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg