Gjest PinkEagle Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Eier: Ole Martin Sæheim. Bor: Rekdal, 15min ifra Vestnes. Bilen Opel Kadett C -77mod, ombygd til 1600 understell. Bilen er godkjent med 2.0l. Det var en kompis av meg som kjøpte bilen ifra Trondheim. Motoren som sto i gikk til helvette en liten stund etter at han kjøpte bilen. Så han kjøpte en Omega 2.4i fra vrakern og satte nedi. Han fikk aldrig start, og gikk lei. Så jeg kjøpte den. Bilen er "resturert" av han som eide den i Trondheim, men det er utrolig dårlig arbeid. Når man kan se sparkel striper somme plasser på bilen får jeg lyst og gråte. Så den på pussest ned og lakkes på nytt. Planer - Trimme Omega 2.4i motoren, porta, høvle, grenrør, kvaskam og data sprut. - Bytte bakaksling til noe med dif sperre. (Sveise intill jeg finner noe) - Montere bremser fra record 2.2i. - Lage nytt eksos system. - Sette inn veltebur og bøtte seter med 4punkts seler. - Senke bilen bake.. (Fremme har motoren senka den nokk) hehe - Lakke bilen på nytt, har god tro på mørk lilla metallic.' - Sandblåse under og tektylere. - Bygge annleg hvor baksetene er. - Lyddempe hele bilen inni. - ++ Det blir vel mere. Noen som har ideer? Hvis noen har noen gode ideer på lager, taes de imot med glede. Bilder Beklager dårlig kvalitet på bilden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PinkEagle Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Flere bilder.. Motorrom: Har plukket ut toppen for å se hvordan det sto til med vegger og stemepl. De så bare bra ut. Kan finne mye rart i en motor som blir kjøpt hos høggern. Ser ikke bra ut nedi der nå, med litt slanger og polish blir det vel bra. Inni bilen Det var litt overfladig rust i dørken på fører siden, skal pussest ned og ha på ruststop over alt på dørken. Her skal jeg bygge annlegg. Blir vel filt "all ower the place".. Bagasjerom. Skal lage alu dørk, og montere bensinpupene fint. Hvist ikke biltilsynet har noe og si på at jeg flytter bateriet bak, kommer jeg til og gjøre det. Toppen min. Den så ok ut, skal bestille kvasskam og montere. Er ingenting og høvle på, så det er bare og glemme. Fremhjulsstilling. Skal sandblåses og lakkes/tektyleres.. Kukpitt Hmm, slå ut di dær og sette inn målere? Jupp : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Det her blir rått. :) Hvilket rustmiddel? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Det her blir rått. :) Hvilket rustmiddel? haha, du å det der rustmiddelet ditt :D Tøff bil, men hvis det e 1600 aksel så kan du heller se etter en Gsi diffspærre som du kan montere istede for å sveise. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PinkEagle Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Rust killer brukte jeg. Noe gale med det? :P Maa: Ok, takk for tipset. Er egentlig ikke noe for sveising. Tok ut motoren idag, men fikk ikke festet den på Clas Ohlson stativet, tror jeg må av med svinghjulet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Rust killer fra? Bare tenkte på at det er lurt og legge litt penger i et ordentlig rustmiddel med en gang så det ikke kommer igjen etter noen måneder. :) Maa: Hehe, jaja er viktig det vettu. ;) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandi Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 ja du MÅ av me svinghjulet ... det må man vel stortsett uansett koran motorbokk man har ... vil tippe det er for å få vekten nermest mulig opphengsounktet Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PinkEagle Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Gandi: Takk skal du ha ; ) Sjønte det var noe lurt ute og gikk. Synest det er rart at motorbukken fra clas o skal tåle så mye vekt, når den ikke har noe fremmover. Men den er ment til 450kg, så det skal vel gå bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Trur du kommer til å angre når vintern kommer å kulda slår in hvis du fjerne de midterste varmekanalan. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Trur du kommer til å angre når vintern kommer å kulda slår in hvis du fjerne de midterste varmekanalan. :) Det er kun friskluft som kommer gjennom disse, så det blåser aldri varmt gjennom disse med mindre det er veldig varmt ute. Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Det er kun friskluft som kommer gjennom disse, så det blåser aldri varmt gjennom disse med mindre det er veldig varmt ute. heh, okey. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 biltema sin trenger du ikke av med svinghjulet! hehe Meget bra utgangspunkt du har her da.. stå på! Ikke sveis diffen, skaff deg en manta gsi sperre heller.. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 korr d går her da??? fin bil btw Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PinkEagle Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Joda, det går. Skal har plukket ren, og skal sette den til lagring på en løe til jeg kommer hjem til jul.. Må på sjøen og tjene penger til bilen : ) Gleder meg til jul, blir mange fine og dyre gaver til meg selv :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 hehe.. det blir bra vettu! Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg