Gå til innhold

forskjellen på is å "vanlig" sierra


jbl fan

Anbefalte innlegg

is har IKKE smidde stempler, rådene er forskjellige, som tåler ca 300rpm mer enn på en "vanlig" sierra.

Utvekslinga på kassa er lik på både sierra is og L(og alle de andre med type 9 kasse) eneste forskjellen her er at L ble levert med 4trinns(typne N) kasse og is med 5-trinns(type 9).

Diffen er det forskjellig utveksling på, da is har 3.92:1 og L har 3.38:1.

Kompen på is er 9,20:1 mens på L er den 9,00:1 (vet ikke hvorfor da men).

Utseendemessig er det annen frontfanger, kromlistene er borte, annet listverk samt noen andre småting.

Også er det vell også verdt å nevne at is ble levert med 115hk/160Nm mot L som ble levert med 105hk/157Nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Jeg er også 100% sikker på at ohc med kat og egr har annen komp og lavere effekt. I 1989 fikk du sikkert sierra 2.0is med kat/egr og 100hk. Fordi de måtte imøtekomme de nye kravene om avgassrensing og ikke hadde dohcmotoren klar før året etter.

 

Sammenlign vanlig 2.0i med 2.0i"s" før 89 og se om du finner noen forskjell der da...

Før 87` var det kun iS som hadde innsprut.. Bortsett fra vingebilen da.. Etter 87` var det lett blanding av åssen motor som satt i bilene, gasser var vanlig, iS ble vel solgt frem til 89 hvor doch tok over..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke smidde stempel.. like stempel og råder i 205 ohc motorene.. De gamle 82-85 hadde annerledes blokk(svakere) andre stempler og råder(svakere) forskjell på topp på is og vanlig forgasser.. mulig det er komp forskjell pga toppen...

 

L kom også med 5tr... har ikke begge 3.64(3.62?) utv bak?1,6 og 1.3 hadde den 3.92utv..2.3l som har lav 3.38 utv..

 

Ikke glem XR4I.. hadde innsprut.. :)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke smidde stempel.. like stempel og råder i 205 ohc motorene.. De gamle 82-85 hadde annerledes blokk(svakere) andre stempler og råder(svakere) forskjell på topp på is og vanlig forgasser.. mulig det er komp forskjell pga toppen...

 

L kom også med 5tr... har ikke begge 3.64(3.62?) utv bak?1,6 og 1.3 hadde den 3.92utv..2.3l som har lav 3.38 utv..

 

Ikke glem XR4I.. hadde innsprut.. :)

 

205 blokka er like ja.. Men IS kontra gasser OHC har noen forskjeller:

 

- iS har frest ut spor i toppen til dysene

- iS har litt andre smørekanaler, husker ikke i farta, men er bedre smøring på rådelagre på is maskin.. (Har jeg blitt fortalt)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iS er ikke Sierra i sportutgave men en en liten oppdatering som fangere, en liten spoiler, svart fra listene å ned, instrumenteringa blei sånn som XR4i hadde(kom i 83) men det finnest flere instrument utgaver på Sierra 82 til 86. Interiøret fikk andre fargevalg og andre vanlige stoler. Ford kalte iS'en for en ny Sierra modell.

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår