DosMetros Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Jeg har en Golf 2 1.3i (1989) selv. Står 40kW i vognkortet. Motorrommet mitt ser veldig ut som fred_stian sitt. Kanskje jeg burde lage en egen tråd, men jeg spør likevel: Noen som vet hvor jeg kan finne guider til reparasjoner/feilsøking av denne modellen? Jeg har Haynes boka, men jeg står fast. Motoren fusker og jeg aner ikke lenger hva det kan være. Kanskje folk på forumet her har noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Fusk kan være så mangt det. Lambda, hallgiver i fordeler, feiljustert tenning, blå vanntempføler..... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica rules! Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Sett i en 268 kam og K&N filter i orginalboksen, og du har over 80 hk hvis motoren din er som den skal, enklere enn å bytte motor Hvor får jeg kjøpt det da?? har et problem med motoren min! den fjusker i motbaker å innemellom på flåa noen som veit å hva det kan væra?? det mangler to ledninger på automat choken..kan det væra no med det?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Hvor får jeg kjøpt det da?? har et problem med motoren min! den fjusker i motbaker å innemellom på flåa noen som veit å hva det kan væra?? det mangler to ledninger på automat choken..kan det væra no med det?? Har du 89 modell har du ikke automat choke, du har innsprøytning. Jeg skaffer bla kammer, kan skaffe på egne mål også. Hvilken motor har du da? Rundt eller firkantet filter? Ta bildet av motorrommet/kontakten og legg det ut Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica rules! Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 jeg har 90 model.. skal prøve å få tatt bilde.. men du ser det på bilde på side 1 det er den hvite kontakten oppe på motoren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tussi Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 comqag: skal du bruke den som råne bil eller bruksbil:)?? er ganske biling i drift allefal:) men ikke engna som by kjøring ;) forbikjøre hmmm glem det du :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DosMetros Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Hehe, jeg fikset faktisk fuskinga idag. Da jeg bytta tenningskabler klarte jeg å snu fordelerlokket oppned for en stund sida. Det gjorde at den var litt løs og kunne vri seg og dermed kødde til tenningstidspunktet. Så utrolig hemma av meg. Den fuska før når det var vått, derfor kjøpte jeg nytt tenningssett. Som sagt compaq: kanskje en ide å sjekke tenningssystemet. F.eks. bytte tenningskabler, fordelerlokk, rotor, tennplugger og evetuelt coilen. Se etter fuktighet eller overslag. Kjøp en Haynes bok, da klarer du å gjøre det meste selv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 G40t her på forumet har forresten et portet G40 innsug liggende. Dette er samme delenr som det orginale NZ innsuget Her er linken http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=136232 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica rules! Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Jeg fikk ordna automat choken idag.. men det ble ikke no bedre..når den går på tomgang så byner den plutselig å fjuske å hele bilen rister som bare f*** så stopper den!! å når jeg kjører så er den helt fin ei lita stund så byner den å fjuske litt å plustelig så skyter'n fart igjen..:S noen som veit hva det kan væra??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Jeg fikk ordna automat choken idag.. men det ble ikke no bedre..når den går på tomgang så byner den plutselig å fjuske å hele bilen rister som bare f*** så stopper den!! å når jeg kjører så er den helt fin ei lita stund så byner den å fjuske litt å plustelig så skyter'n fart igjen..:S noen som veit hva det kan væra??? Nok en gang, du har ikke choke Kan være rusk på tanken, dårlig bensinfilter Har du sjekket tenningen? Kan være tomgangs eller fullgass bryteren på gass-spjeldet som ikke funker som den skal. Hvis det bare kommer når bilen er varm og du hr kjørt 10-20 min kan det være hallsenderen i fordeleren. Start med å måle motstanden i den den blå vanntempsensoren som sitter på høyre side på hjørnet av blokka, ikke langt fra fordeleren. Den skal ha motstand på 2000-3000 ohm kald og 180-230 varm. Så bytter du bensinfilter. Det sitter på passasjer siden bak, rett ved bakhjulet. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica rules! Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Nok en gang, du har ikke choke Kan være rusk på tanken, dårlig bensinfilter Har du sjekket tenningen? Kan være tomgangs eller fullgass bryteren på gass-spjeldet som ikke funker som den skal. Hvis det bare kommer når bilen er varm og du hr kjørt 10-20 min kan det være hallsenderen i fordeleren. Start med å måle motstanden i den den blå vanntempsensoren som sitter på høyre side på hjørnet av blokka, ikke langt fra fordeleren. Den skal ha motstand på 2000-3000 ohm kald og 180-230 varm. Så bytter du bensinfilter. Det sitter på passasjer siden bak, rett ved bakhjulet. http://s85.photobucket.com/albums/k61/compaq_012/?action=view¤t=hmm.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch1 se på dette bildet!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Vanskelig å se fra bilde, men TPS eller fullgass/tomgangs bryter? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica rules! Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Vanskelig å se fra bilde, men TPS eller fullgass/tomgangs bryter? ok.. det manglet to ledninger på den.. men de er satt på igjen nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica rules! Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Når bilen går på tomgang å nesten stopper så napper jeg ta denna blå kontakten å da går den normalt..men bilen er blitt vanskeligere starte når den er vært av litt.. hva er grunnen til det da? gjør det no jeg kjører uten den kontakten på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 når du tar av den går hjernen i servicemodus. Det er et must når du feks skal stille tennningen. Har du målt motstanden i føleren under denne kontakten som jeg forslo litt lenger opp her? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.