Turboneger Skrevet Juni 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2002 HJELP MEG Jeg har tenkt å kjøpe meg bil snart, så jeg tenkte å få opp en diskusjon om hvilken av bilene i "Topicen" jeg bør velge m.h.t veiegenskaper, trimming, driftsikkerhet, forsikring, sportslighet etc. Jeg hååper å få gode forslag fordi det er disse to bilene det "står" imellom i mitt valg! -= Turbo er konge=- :cool: :cool: Siter Turbodriven cars rule the street! -Negern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Juni 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2002 QUOTE]Originally posted by Turboneger HJELP MEG Jeg har tenkt å kjøpe meg bil snart, så jeg tenkte å få opp en diskusjon om hvilken av bilene i "Topicen" jeg bør velge m.h.t veiegenskaper, trimming, driftsikkerhet, forsikring, sportslighet etc. Jeg hååper å få gode forslag fordi det er disse to bilene det "står" imellom i mitt valg! Jeg ville nok selv valgt en GTR, da jeg ikke helt har sansen for Sierraer. Forsikring er nok ganske mye dyrere på en Cosworth enn en GTR, jeg hørte med selskapet mitt når jeg siklet på en GTR, og det var kun en bagatellmessig økning fra hva jeg har i dag. Når det gjelder trimming er vel begge bilene et bra utgangspunkt, med Cosworth i ledersetet hvis det er "versting" det er snakk om. Vet også at girkassen på 323GTR'ene skal være et svakt punkt. Mvh Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pepa Skrevet Juni 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2002 hva med nissan 200sx ? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Juni 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2002 Originally posted by pepa hva med nissan 200sx ? ;) S14? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Juni 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2002 En S14 hadde jeg nok ikke satset på, det er ikke noe særlig bra bil.. Haha.. Neida, det er en artig bil, og tåler masse effekt. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2 Skrevet Juni 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2002 Originally posted by Turboneger HJELP MEG Jeg har tenkt å kjøpe meg bil snart, så jeg tenkte å få opp en diskusjon om hvilken av bilene i "Topicen" jeg bør velge m.h.t veiegenskaper, trimming, driftsikkerhet, forsikring, sportslighet etc. Jeg hååper å få gode forslag fordi det er disse to bilene det "står" imellom i mitt valg! -= Turbo er konge=- :cool: :cool: Hadde vært jævlig gøy å sett en litten nuddel snurra med masse hk da. Er liksom ingen av de. Men Ford er det mange av. Vet om en fin 4x4 til slags. Bygget av VS motor er bremset til 442hk Siter One life. Live it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Juni 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2002 Originally posted by Turboneger HJELP MEG Jeg har tenkt å kjøpe meg bil snart, så jeg tenkte å få opp en diskusjon om hvilken av bilene i "Topicen" jeg bør velge m.h.t veiegenskaper, trimming, driftsikkerhet, forsikring, sportslighet etc. Jeg hååper å få gode forslag fordi det er disse to bilene det "står" imellom i mitt valg! -= Turbo er konge=- :cool: :cool: Fix Or Repair Daily! Seff får du for japsen! :D Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboneger Skrevet Juni 24, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2002 tusen takk for alle svar! Jeg må bare innrømme at jeg er en liten Japsefan, (har vokst opp med mazda fra jeg var liten, og har ikke opplevd andre feil en bagateller) RS2: Har du mer info om den bilen Vidar strand har bygget? Jeg må bare meddele dere at Sierra cossie og Gtr ikke er de to eneste bilene jeg har tenkt på! På ønskelisten står også Toyota Celica Gt4/Carlos sainz, Nissan 200sx + diverse enkle sugemotordrevne biler. Siter Turbodriven cars rule the street! -Negern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juni 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2002 Gå for 323GTR, er dritt lei alle Cossiene. Kommer langt med en GTR, bare man får tak i en bedre kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torero Skrevet Juni 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2002 Så det var snakk om import fra Japan tidligere, noen som vet hva en GTR vil komme på i pris ? Er vel ikke så mange av disse her til lands... På mobile.de var det kun 10 stk, ikke så mye å velge i med andre ord... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Juni 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2002 selges masse 323 gtr Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2 Skrevet Juni 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2002 Originally posted by Turboneger tusen takk for alle svar! Jeg må bare innrømme at jeg er en liten Japsefan, (har vokst opp med mazda fra jeg var liten, og har ikke opplevd andre feil en bagateller) RS2: Har du mer info om den bilen Vidar strand har bygget? Jeg må bare meddele dere at Sierra cossie og Gtr ikke er de to eneste bilene jeg har tenkt på! På ønskelisten står også Toyota Celica Gt4/Carlos sainz, Nissan 200sx + diverse enkle sugemotordrevne biler. Hei send en PM til greenrallye han vet mye mer om bilen enn det jeg gjør Siter One life. Live it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juni 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2002 Vil påstå at cossie e en litt lettere bil å trimme vis du vil ha mye power men det e jo ikke så veldig karftig girkasse eller driverk på dem heller har byttet det meste på min etter havari på det meste. Gt-r kassa hålder vis du ikke trimmer den så jævlig men henter en 230-240hk og ikke prøver å spinne med den. Har man en cossie blir det fort dyrt vis man ikke kan skru selv og ikke får tak i brukte deler. Gt-r e det vel bare girkassa som e svak og bremser litt under dim. til banekjøring. Hilsen en som sier ja takk begge deler thumpsup Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboneger Skrevet Juni 26, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2002 Originally posted by gtr Vil påstå at cossie e en litt lettere bil å trimme vis du vil ha mye power men det e jo ikke så veldig karftig girkasse eller driverk på dem heller har byttet det meste på min etter havari på det meste. Gt-r kassa hålder vis du ikke trimmer den så jævlig men henter en 230-240hk og ikke prøver å spinne med den. Har man en cossie blir det fort dyrt vis man ikke kan skru selv og ikke får tak i brukte deler. Gt-r e det vel bare girkassa som e svak og bremser litt under dim. til banekjøring. Hilsen en som sier ja takk begge deler thumpsup Takk for alle svar!!:D Jeg har hørt at det er veldig lett/billig mere gamp i en 323GTR ved å skifte til rakarør og sette inn et konfilter....da øker turbotrykket fra 0,5 til 1bar og effekten spretter opp til 220-230gamp....*nifst* Har endel spm som jeg håper dere vil svare på; er det vanskelig/dyrt å få skiftet/forsterket girkasse (og eventuelt bremser) på GTR'n ??? Er det lett å få tak i trimdeler generelt til 323 GTR (Ny turbo, effektanlegg, luftfilter, intercooler etc.) Hvordan er "turbokicket" i de to forskjellige bilene uten modifikasjoner? er noen av bilene originalt levert med dump ventil? MVH -Turboneger- Siter Turbodriven cars rule the street! -Negern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Juni 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2002 Hvorfor ikke se litt på celica GT-4, relativt billig å få ut 300-350Hk og kassa holder til ca 400. Disse bilene er det også veldig lite feil på. Den beste er ST205 (242Hk) en som kom i `94, de får du fra ca 220,-. ST185(204)/carlos ceins(staving?) (230Hk)er også bra men noe eldre løsninger får du for under 150-180,-. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg