Tbend Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 I dag ble jeg rimelig skuffet. Sto i en passeli sandbakke og skulle ta løst,, så slipper jeg clutsjen rolig, og merker at den spinner seg ned framme. Etter å ha forsket litt i dag ser jeg jo at bakhjula drar ingenting eller svært lite,, hva kan det komme av? Gammel syncroen var mye bedre enn denne på fremkommelighet. Er viskosen sliten? Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 I dag ble jeg rimelig skuffet. Sto i en passeli sandbakke og skulle ta løst,, så slipper jeg clutsjen rolig, og merker at den spinner seg ned framme. Etter å ha forsket litt i dag ser jeg jo at bakhjula drar ingenting eller svært lite,, hva kan det komme av? Gammel syncroen var mye bedre enn denne på fremkommelighet. Er viskosen sliten? Ska væra 60/40 tror jeg? :) Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 60/40 virker det jo ikke som det er, hvis bakhjula hans knapt drar TD POWER.. Er syncro slik at bakhjula kobles inn når forhjula spinner, eller er jeg helt på jordet nå? Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 60/40 virker det jo ikke som det er, hvis bakhjula hans knapt drar TD POWER.. Er syncro slik at bakhjula kobles inn når forhjula spinner, eller er jeg helt på jordet nå? Skulle no bare fremm til at det var forskjell i utgangspunktet! Og det er konstant 4x4 vil jeg tro på en så gammel bil! Hva feilen innebærer, er det diffen som fordeler kraften. Er den gåen vil det jo ikke bli trekk på hjulene.. ? Bare et forslag :) Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Det er ikke konstant 4wd med syncro systemet TD power. Quattro har bla det.. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Det er ikke konstant 4wd med syncro systemet TD power.Quattro har bla det.. Ok :) Da vet man det :) Og vil det da si at alle syncro ikke har konstant 4x4 ? Ikke transporter engang ? En stund tilbake testa vi en RALLY mot en 16v, da fikk vi samme tid. Tenkte da at det var 4x4 systemet som hang på og dermed effekttap :P Synes å huske at det også var oppgitt samme 0-100 tid på disse modellene ? Litt off topic:) Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Syncro stjeler litt effekt. I tillegg veier firehjulstrekksystemer en del, noe som påvirker 0-100-tiden en del. Dessuten kjører man jo ganske høyt på registeret når man tar en 0-100-test, og som kjent er 16V-motoren en hissigere turtallsmaskin enn 8V G60. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 men la oss nå ikke spore av her ;) inni bakstellet sitter det jo et frihjul som koples inn ved reverskopling, kan dette ha noe med saken å gjøre? Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Rygga opp på en bukk i går, der så jeg noe mindre pent. Viskosekoblinga er knekt og all olja har runne ut av den, så jeg kan herved si at jeg har en Syncro med FWD nå. :puke: Nå vet ikke jeg hvor mye arbeid det er å flytte over den gamle viskosen til denne bilen siden jeg har en Syncro delebil... hmm Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.