_Kenneth_ Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Har en S4 fra 1992 med automatkasse, som ryker ut så fort jeg får råd til manuell.. Men i mellomtiden kunne jeg tenkt meg å fått den til å virke så jeg får brukt bilen.. Feilen er som følger: Setter spaken i "D", girer fint fra første til andre, drar ut andre gir, og den girer til "N" i stedet for i tredje gir.. Setter den i "3", og den "låser" seg i andre, dvs prøver ikke å gire til tredje, eller sette den i "N".. Ved at girkassen setter den i "N", mener jeg at girkassen oppfører seg som om den står i "N", mens den fortsatt står i "D".. Slakker jeg farten, og gir gass igjen, så girer den til 2. igjen.. Den virker fint i revers og park, og i 1. og 2. gir.. 3. og 4. ser ut til å ha tatt ferie.. Men det er en ting til, jeg kan ikke få startet bilen da girspaken står i "N", så en mekaniker med god peiling mente at multifunksjonsbryteren kunne være gåen.. Det er den bryteren som sitter i forbindelse med girspaken, og gir signal om hva gir den står i.. Denne gir rett signal til displayet i dashbordet, men han mente på den kunne ha mye mer funksjonalitet enn bare det.. Denne koster over 3000 ny, så er jo uaktuelt å kjøpe denne når jeg ikke vet hva som feiler.. Skiftet olje og filter på den, og var ingen tegn til clutch-støv eller spon, eller missfarget/brent olje, så jeg vil gå ut i fra at dette er en styringsfeil, mer enn en mekanisk feil.. Tok feilkodene på kassen og eneste som kom frem var "Stopplysbryter kortsluttet mot jord".. Kan ikke se dette skal ha noen innvirkning, men det er jo mulig.. Av og til går girkassen i nødprogram, og da er det kun 2. gir som funker.. Noen som har ideer til hva det kan være..?? Evt ting jeg kan måle meg frem til..?? Alle seriøse tips mottas med stor takk.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg