Gå til innhold

Grenrør.

Ranger emnet


LamoX

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor de selger forskjellige grenrør til volvo? Har kjøpt meg en små voksen KKK turbo til prosjektet mitt, og jeg har prøve montert det nå med ett grenrør jeg kunne få kjøpt av en kompis. Men turboen kom for nærme motoren synes jeg... Redd jeg kan smelte register reima hvis jeg bruker det.. Må være så turboen blir oppover vendt.

95 Mercedes E220

87 Volvo 740 tic

78 Volvo 244 busbil

77 Volvo Festbuss <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et slikt grenrør på bilen min og. Vil bare gi deg noen tips. For det første må du snu flensen på grenrøret. Så må du for all del lage support til den digre turboen. Ellers sprikker det. Bør og ha flexirør på downpipen. Har mye mindre turbo på min, men røret ut fra sylinder 1 og 2 har sprukket en gang. Varmen og vibrasjonen tar knekken på det.

 

Mvh.

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboen kan fint stå der, men du bruke varmedeksler rundt eksoshuset der... :) (om du har plass til det da?) Se feks på Granadaen til han gatebil-dude'n.... han har sånne varmedeksler rundt turbinhusa sine, demper utrulig mye varme.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flensen inn mot toppen, glemte å skrive det.. du får ikke plass til tennpluggene.. eller du kommer hvertfall ikke til dem.. jeg hadde hvertfall dette problemet.. du må snu flensen 180 slik at du får di "hulla" til pluggene opp.. hvis du ser på prosjekt tråden min på en eller annen side der så er det bilde av grenrøret med flensen snudd.

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår