førland Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Jeg og en kamerat har et prosjekt med en Ascona B som vi skal pusse opp.... Den har en del tikkelyder fra ventilene, men den har jo hydraulliske løfte mekanisme. Går det an å stille det inn da? Gjelder en 2.0S som sagt... takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bleskestad Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 hei. oppå kver ventil er dt ei skrua dn skrue du te til han stoppe å tikka på ventilen så åpner du 1/3 igjenn...rett mg vis eg tar feil nå. Og motoren må sakt sviva når dette skjer. Det er og lurt å ta eit gammalt toppdekksel til ein cih motor å skjera ud toppen på dt mn ikje borte me kjede for dr sprute dt olja:d Asle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brun0 Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 hey, er du sikker på at det er hydraulik? jeg justerte akk mine ventiler på en opel ascona b 2.0s å det var mekaniske.. hvertfall. min måtte jeg justere med 0,3 søker blad ( 30 ). gikk greit d. menne for å finne ut om din er hydrauliske eller ikke da må du skru opp den skruen som du strammer/slakker ventilene med. skru den helt av. å ta av hele armen, også tar du opp den ventil løftern. og hvis den er 2 delt å og kan se ut som det er olje inni så er det hydraulik, men er det som på min så er hele bare et gods. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg