Gå til innhold

Soberg&Vikings's E28 solgt..

Ranger emnet


Soberg

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Ja nå er det full stopp i bilbygginga.

Soberg måtte i nød inn i armyen..så nå er det kun jeg igjen på bilen.

Tviler sterkt på at jeg blir å gjøre noe særlig siden dette er et prosjekt som jeg og soberg skal ha...:(

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

 

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jah, Soberg drar i armyen og jeg må klare meg selv...!

Jeg og Soberg ble enig om et kjøp av en motor i Bergen, en 3,5 l

Den er kjøpt og blir sendt oppover så snart som mulig.

Så jeg vil holde tråden oppdatert så ofte jeg kan:)

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

 

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

hei gutta.

 

har veldig sansen for e28, en av de tøffere fra 80 tallet. fetter*n til deres, "derrick" går her på lillehammer og gjør byen utrygg, men den skulle hatt litt mer skyv, dvs en 3.0 eller 3.5 motor. er det mye stress å få over noe sånt, eller er det bolt on med motorfester osv? er en 518 fra -85 det her også, så dere veit sikkert. eieren er ikke så mekkekyndig så jeg skal hjelpe han, men han er usikker hvis det er mye pes. hvordan er det med motor/kasse/drivverk fra e34 f.eks? hvilke differ passer i orginalakselen? er akselen i det hele tatt noe å ha med 200 + hk?

blir sugemotor i første omgang, satser nok heller på å rette ut noen bulker etter at en "lustigkurre" sparket i bilen en lørdagsnatt, og lakkere den "royaleblau met" (735 -88 bl.a) og gullfarga compomotivefelger i 17-18".

 

tror det passer svært bra på denne bilen!

 

hvordan er det forøvrig med bremser osv? passer f.eks e-34 bremsene rett på? skal man kanskje like greit ta hjem en 530/535 fra "uberalles" som komplett delebil?

 

eller skal man leite etter en e28 530/535 for minst mulig pes?

 

takker for svar!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk motorfestene i dag så da ble, 3.5 motor med girkassa ferdig montert i bilen. Må bytte feste på diffen til mellomakslingen da det ikke var rett på 1800diffen, hadde heldigvis rett liggende.

Så i morgen blir det montering av oljekjøreren, radiator osv.

 

Kommer med bilder da..

2001 BMW 316I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår