Gå til innhold

effektmålinger i golf1?

Ranger emnet


golfcab

Anbefalte innlegg

ser det begynner å bli en del på forumet som bygger motorer med webere og div godsaker, hadde det vert morro med en tråd der vi kunne legge ut effekt målinger? er det mange som har tilgang på dette?evt har testet i benk, rulle eller med g-tech..

kjekt å hørre hva folk har i einserene enten det er 8v,16v med pustehjelp etc..

 

hvor mye driv verkstap er det egentlig i en golf1?

 

eg testa min med g-tech i forbindelse med justering\omdysing av gasserne.

eg fikk 95.5hk på hjula, det var faktisk med taket nede også :) i følge tabell skulle det gi 102hk på hjula dersom den sto på rulle.

 

dette var ikke ment som noen "skryte" tråd for min del, men er alltid gøy å høre hva andre har fått til :)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

181hk 252nm ved 0,48bar ladetrykk på min 1.8 16vt

 

 

se der ja! der satt du standarden hehe. er ikke bilen din godkjent med de talla også? hvordan målte du?

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør det... venter da på flere målinger som er litt over det orginale eg da:)

 

 

har ingen fine tall jeg da.. men havarerte motoren i den hvite cæbben min på rulla bugrun 2005.

 

effekten kom seg opp til 101hk før tenningsbanken sørget for penetrert stempel og kasse lagre.. hadde den fått litt mer bensin så hadde den kanskje overlevd moroa. hadde nok litt for mye komp.. gøy å lære :hello:

 

lyst å se filmen??? hold før øra.. det skjærer i sjela.

skal se om jeg finner den.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen fine tall jeg da.. men havarerte motoren i den hvite cæbben min på rulla bugrun 2005.

 

effekten kom seg opp til 101hk før tenningsbanken sørget for penetrert stempel og kasse lagre.. hadde den fått litt mer bensin så hadde den kanskje overlevd moroa. hadde nok litt for mye komp.. gøy å lære :hello:

 

lyst å se filmen??? hold før øra.. det skjærer i sjela.

skal se om jeg finner den.

 

dyrt og morro å lære "the hard way" :) hiv ut en film da hehe...

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 130hk@7667 omdr på 1446 ccm i Poloen min, dette var med 45mm Webere. Og denne virka godt!

 

det vil eg tro funket ja! min drar over 7500 o\min den også, men har topp effekt ved 6000 o\min.

 

 

kjekt om dere skriver hva den er målt med... om det er effekt med eller uten drivverk :)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyrt og morro å lære "the hard way" :) hiv ut en film da hehe...

 

 

japp, den passerte langt forbi 7tallet.. loddrett ned er ca 8 og så litt til.. ja motoren fikk gjennomgå..:iconsm

glemte "en" viktig ting.. trim topp og bunndel samtidig! bunndelen hadde levd 250' pluss da jeg monterte nyoverhalt topp og kam.

 

finner ikke igjen filmen, skal leite litt til.

 

 

edit: fant den.. filmen er fra 2004, altså ikke da motoren havarerte, men jeg fikk da heller ingen måling, årsaken? lytt godt etter rundt 1.22minutt, diverse lyder som IKKE skal være i motoren :D

benking

 

nei, det er ikke turtallssperre montert:hmmmmmmmmm:

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japp, den passerte langt forbi 7tallet.. loddrett ned er ca 8 og så litt til.. ja motoren fikk gjennomgå..:iconsm

glemte "en" viktig ting.. trim topp og bunndel samtidig! bunndelen hadde levd 250' pluss da jeg monterte nyoverhalt topp og kam.

 

finner ikke igjen filmen, skal leite litt til.

 

 

edit: fant den.. filmen er fra 2004, altså ikke da motoren havarerte, men jeg fikk da heller ingen måling, årsaken? lytt godt etter rundt 1.22minutt, diverse lyder som IKKE skal være i motoren :D

benking

 

nei, det er ikke turtallssperre montert:hmmmmmmmmm:

 

ja den hørtes ikke helt god ut.....:)

 

har ikke hatt turtall sperre eg heller på noen av golfene, men pleier da ikke tyne den sånn på turtall, er liksom ikke der den fungerer hehe.

 

er så glad for at eg fikk tak i en komplett nybygd hissig motor til golfen som fungerer :P

 

(driver å bygger ny motor nå, riktignok en 6'er som det ikke står VAG på, og fyyy hva det koster hehe)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den hørtes ikke helt god ut.....:)

 

har ikke hatt turtall sperre eg heller på noen av golfene, men pleier da ikke tyne den sånn på turtall, er liksom ikke der den fungerer hehe.

 

er så glad for at eg fikk tak i en komplett nybygd hissig motor til golfen som fungerer :P

 

(driver å bygger ny motor nå, riktignok en 6'er som det ikke står VAG på, og fyyy hva det koster hehe)

 

 

den var nok ett stykke unna det som skulle vært av turtallsperre.. bensinmix/trykk/blanding som ikke var helt optimal.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår