farlig Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Takk! Som du kanskje ser så la jeg på perverst mye sparkel. Jeg brukte kniv og 120 papir for å grovslipe bort det aller værste. Så pusset jeg endel med 240 papir, og finpusset med 600 papir til slutt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Nå har klarlakken fått tørket over natten, og jeg er ganske fornøyd. Jeg legger merke til at lakken er litt ru, eller kornete. Hva kommer dette av? Har også et sprsmål; skal man pusse ned fyller/primer før man påfører baselakk? I såfall med hvor fint papir? Bilder kommer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Bilder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 man sliper fylleren med eit P800vann papir eller P500 tørt, viss det er mye korn i lakken etter du lakkerte farge og klarlakk, er det sikkert støv... er viktigt å sile lakken for støv når du heller den i koppen til sprøyta :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Takk for tips! Holder ikke sila som sitter nederst i koppen? Hva bruker man til å sile lakken før man heller den i koppen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet September 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Dagens prosjekt er å lakke litt på poloen til tanta mi. Bilen er på forhånd grunnet med rustbullet, som forøvrig ser ut til å holde veldig bra på rusten. Alle bildene er desverre ikke like gode. Da jeg fikk bilen: Rustbulleten ble mattet ned, og sparklet. Jeg lærte noe av gårsdagen angående sparkling, så det ble lagt på et betydelig tynnere lag med sparkel i dag :) Sparklet: Sparkelet ble pusset ned: Nå er det dags for en matbit og litt kaffe. Etterpå venter videre maskering, fyller og lakk... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Hmm dette kan bli spennede :) Sparkelet du bruker ser litt grovt ut, hva er det? Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Hva skal du gjøre med lakk overgangene etter at du har fjernet maskeringen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Hva skal du gjøre med lakk overgangene etter at du har fjernet maskeringen? da blir det våtsliping med 1500-2000 korning papir og fin rubbing med maskin hvis man ønsker et optimalt resultat Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet September 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Jeg bruker polyestersparkel. Husker ikke navn, men skal finne det ut. Jeg fikk også i dag en litt appelsinhudoverflate, selv om jeg pusset ned fylleren. Kan det komme av at jeg legger mange tynne strøk, i stedet for et par tykkere? Jeg er så redd for at det skal begynne å renne... Hvor lenge må man vente før man rubber? Er rubbing det samme som polering, eller sånn lakkoppfrisker? Bilder kommer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet September 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Noen som kan komme med tips for å unngå appelsinhud? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Jeg har lånt meg Haynes boka på lakkering, men jeg tror trikset er å lakke et eller kanskje to lag med vanliglakk, før du finpusser det med 1200 våtsliping. Så slenger du på enda et lag med vanlig lakk, før du peiser på med klarlakk. Jeg bruker en vanlig hårføner for å "herde" lakken litt også, ser ut til å hjelpe en del. Rubbing kan du f.eks kjøpe på temaen, det er et veldig lett slipemiddel som sliper ned ujevnheter i lakken. Nå skal ikke jeg si noe, lakkinga mi pleier ikke bli noe særlig bra. Men jeg skal øve meg litt frem så blir sikkert resultatet bra etterhvert :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Bør vente ihvertfall ei god stund før lakken herder, jeg hører mye rare tall på dette, fra et døgn til ei uke. Det må sikkert noen som har peiling svare på :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 er mange ting som kan spille inn på at du får appelsin hud... viss du ikke hadde klarlakk på bilen så bør du ha flyt i alle strøkene... viss du har klarlakk på så skal det en del til for å få renninger i fargen (går jo viss du prøver men sant) da tar du 2 gode strøk med farge og et siste driit tynt... også venter til det er helt tørt før du peiser på med klarlakk :P og klarlakken MÅ flyte ut hvert strøk... viss ikke ser det ut som et helvete :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Takk for tips! Da får jeg vel jobbe litt med å få det til å flyte ut. Jeg har stilt inn sprøyta sånn som det står i manualen. 2 bar inn ( justert på kompressor ) lakkmengden til første gjengen synes og sprøytebildet på maks. Skal jeg prøve å justere opp lakkmengden, eller er det noe annet jeg bør prøve? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg