Gå til innhold

kraftig forsterker

Ranger emnet

codegen

Anbefalte innlegg

hehe... du kan ikke regne med å få kjøpt en forsterker som kan klare så mye effekt uten å måtte betale en del kr for det... desverre sånt koster penger, ellers er jo Soundmagnus en "grei" alternativ for en billig penger. Du har allrede fått tips om rimelige og brukte forsterkere som kan spille med mer kontrol og styrke over lengre perioder enn et "mikro sekund". Som JEJ nevner kjøp heller mindre watt men mer kvalitet og få større musikk glede.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som da er det rare er at hver gang jeg kobler til soundmagusen får jeg støy.. og det hjelper ikke å koble den ut. var 100% støy fritt før jeg koblet den til. har byttet kabel til alle forsterkere og spilleren.. men har ikke testa å dra signalkabel utenfra bilen enda. kan vel være en feil på jordingen i soundmagus`en som gjør det..?

matador: pioneer`en er vel ikke akuratt den suben med best lydkvalitet.. hva tror du om earthquake`n da? den ligger på toppen av prisen jeg vil ut med..

Jan Erik: earthquake`en da? er ikke så dyr den akuratt, men den skal jo yte det de sier, eller?

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker du med Pål Earthquake så kan du muligens få tilbud på noe SoundStream...eller Soundstream Mamarosa Lars har jo noen SS til gi bort pris og... ellers er jo Earthquake ganske seriøse med sine effekt målinger. Vet ikke hva prisen er på den forresten...

Soundanusen er en billig forsterker som mest sansynlig er defekt, men i linje delen. Pioneer trenger en kvalitets amp... for å spille pent... bruker Pioneer selv med gode resultater i SQ, den er ikke det dyreste modellen heller men derimot ampen som driver den er det narmeste du kan komme high end hva det gjelder effekt og kontrol på det effekt nivå... klass A/B forresten... no digital shitt her i gården... :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Earthquake PHD5000 1x3000w rms i 2 ohm, kroner 5995,-

skrev soundstream arosa her tidligere.. det skulle vel vært ganske bra med effekt..

hehe.. men amp i den klassen er dyrt :O noe som er helt uaktuelt. og skal jeg ha kvalitets forsterker på suben, må jeg nesten ut med penger til en ny 4 kanaler får å drive frontsettet også :S

Men, etter det jeg ser du har skrevet så virker det ut som om du anbefaler SS fremfor EQ, eller? men så er det noen lapper forskjell på dem også..

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, SS er noe dyrere men er verdt den diferansen.... bedre PWM med flere transistorer feks, asymetrisk filter i PWM, uregulert PWM... og hørt de "live"....:thumb men misforstå meg rett: EQ er også en bra amp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider