kosbært Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Nå er det på tide med et ordentlig vinterprosjekt.. skal kjøpe meg en todørs 325 som skal under kniven i vinter.. tenkte på to fete bøtteseter og loitt styling.. og motor.. stylingen har jeg allrede planlagt... men nå kommer det til motor.. hva bør jeg gjøre for å hente ut mest mulig av den UTEN og konvertere til turbo, og om det blir for høye summer-- hvor mye må jeg regne med for å få et HOLDBART og GODKJENNBART turbooppsett på denne bilen? tenkte også på coilovers samt polyforinger.. (JA DETTE BLIR DYRT) hehe takker for alle sakelige svar :) tar forbehold om skriveleif :P Siter Robert 24 år nes i akershus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigO Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Beregn ca 1000kr pr HK med sugemotor. Når det gjelder turbo, så kan du få det billig, og holdbart. Ikke for mye ladetrykk. Eventuelt bruke litt mer penger, og større ladetrykk. Godkjenning av turbo på bmw er ikke det enkleste, bare så det er sagt. Men det går.. Siter Bmw E46 Touring Bmw 320i Touring 89 GTS. Solgt Bmw 320i Coupe E30. Solgt Ford Escort Rs Turbo 89. Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Ta en titt på http://www.bmw2002.com Der selger de et 3,2l stroker kit pluss endel annet snacks;) Tror det kan bli bra med 3,2l M20 med Dbilas innsug, en orndtlig preppa topp med en grom kam, justerbar BTR, større dyser , nytt grenrør og effektanlegg. Å visst du da i tillegg kjøper deg datasprut så har du en GROM motor;) Ang. datasprut så bør du sjekke ut Megasquirt, dette er billig å veldi bra! Jeg skal kjøre med Megasquirt på motoren som jeg å en kompis bygger. Vi har allerede montert å testa Megasquirten når motoren var orginal. Å det ble veldig bra, var merkbar forskjell i forhold til orginal motorstyringen, dette var da uten spessielt mye tuning. Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slipstream Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Klin inn en 3,5l M535 motor fra E28! da har du 218gamper originalt i den motoren, sikkert mye lettere å få godkjent i forhold til turbo motor, med litt grenrør og eksos osv osv så skulle vel det være veldig underholdene i en E30? Ellers så har du jo alltids E23 735 turbo! den skal vist tåle 400hk og 550Nm uten å bytte ut no deler, bare justere bensin og turbotrykk? eller er det jug? Siter BMW CCN Member #7856 (-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic (x)90 Mercedes 230E (x)98 Honda NX125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Klin inn en 3,5l M535 motor fra E28! da har du 218gamper originalt i den motoren, sikkert mye lettere å få godkjent i forhold til turbo motor, med litt grenrør og eksos osv osv så skulle vel det være veldig underholdene i en E30? Ellers så har du jo alltids E23 735 turbo! den skal vist tåle 400hk og 550Nm uten å bytte ut no deler, bare justere bensin og turbotrykk? eller er det jug? 745 turbo mener du. Ang N/A M20 motor: Med de som ble foreslått her blir det MYE billigere å kaste inn en S50B30 motor og frisere den med chip/datastyring og kammer til tilsvarende (kanskje lavere sum) og enda ende opp med 100hk mer. N/A trimming er DYYYRT .... men morro :D Skal du ha turboprosjekt er det ingen tvil: M20! Lykke til. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kosbært Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 ok jeg har ikke peiling på hva motorene heter... m20 ? er det 325 motoren? greit nok at det blir billigere!! men nå må vi også tenke på vektfordeling da!! den motoren veier vel endel mer en 2.5literen? Siter Robert 24 år nes i akershus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibbyvolvo Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 M20 er sekseren som sitter i 320, 323 og 325. Siter [X]Bmw 520i 1990 http://www.bilforumet.no/5-serien/186187-shibbyvolvo-prosjekt-bmw-520-a.html [X]Bmw 320i 1988 http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1775461&posted=1#post1775461 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 745 turbo mener du. Ang N/A M20 motor: Med de som ble foreslått her blir det MYE billigere å kaste inn en S50B30 motor og frisere den med chip/datastyring og kammer til tilsvarende (kanskje lavere sum) og enda ende opp med 100hk mer. N/A trimming er DYYYRT .... men morro :D Skal du ha turboprosjekt er det ingen tvil: M20! Lykke til. Hehe ja det hadde blitt veldig dyrt med det oppsettet som jeg forslo:D Å det er klart at en S50B30 å til og med en M50B25 har mye mer potensiale en en M20B25 som bare har 12 ventiler kontra S50/M50 som har 24 ventiler. Er det noen som vet sånn ca. hva en S50B30 med drivlinje koster? Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Vektfordelingen blir ikke så ille; M20: Motor: 119,0 kg Svinghjul: 8,4 kg Innsug: 7,1 kg Eksosmanifold: 5,4 kg Totalt: 139,9kg S50: Motor: 155,4 kg Svinghjul: 11,0 kg Innsug: 10(?) kg Eksosmanifold: 8,9 kg Totalt: 185,3 kg Husk at man kan lette disse motoren ytterlig med både svinghjul, carboninnsug, carbondeler osv (dyrt ja!). M20 B25'n har 170hk orginalt. S50B30'n har 286hk orginalt. I samme sammenheng skal også S38 motoren nevnes (E34 M5).Finnes i både 3,6l og 3.8l Denne veier 1 kg mer enn S50'n og har 315 og 340hk. Minuset er at den er stor i fysisk størrelse og at den vil komme lenger fremover i bilen = dårligere vektfordeling. Med mindre man modder torpedo heftig. Hører til "big block/storsekserne" i 6 syl familien. S50 og M20 (samt M50) betegnes ofte som "shortblock". Egentlig ikke noe å bry seg om, bare forklarer slik at du skjønner noe hvis inbitte BMW folk begynner å kommunisere.. Ang pris på S50 B30 og drivlinje; Alt fra 25k til 40k. Motor og girkasse dette (med alle tilhørende komponenter). Bare å søke litt på annonser her hjemme og i utlandet. Skal du ha motor, kasse og komplett drivverk er det billigere å importere en M3 fra Tyskland. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 få tak i 324d veiv, 320 råder og vips du har en 2,7 lavkomp motor perfekt for turbobygg.. dette oppsettet holder til ca 400hk. det du mangler da er turbo, sprut, tenning, IC, bov ++ vektfordelingen blir bra og alt er koselig.. Siter BMW E28 M535I M/S38B36 PROSJEKT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.