Gunnar KRC Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 bør en bruke høytalerkabel eller går det å bruke mangetrådet kabel f.eks rk? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Så lenge tverrsnittet er tilstrekkelig kan du egentlig bruke det aller meste. Folk har oppigjennom tidene brukt det underligste, og påstått gode resultater. Coaxkabel, varmekabelbånd, utrullede foliespoler, sprengtråd, lampettledning, grøftekabel, kobberrør, solid core (PN?), osv.. You name it. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 er det noe regel på tverrsnittet av kabelen når det gjelder watt, ampere å sånt? Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 ja, men i praktis overser man disse "reglene" og tar det som passer best. jo lavere impedanse det er på høyttaleren, jo tykkere kabel må du bruke. det anbefales å bruke en mangetrådet kabel, men alt kan egentlig brukes etter hva jeg har erfart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 bør en bruke høytalerkabel eller går det å bruke mangetrådet kabel f.eks rk? du kan godt bruke millitærets sprengkabel om du ønsker det (jeg mer selsagt ikke den kabelen som sprenger, men detasjon kablel om du forstår hva jeg mener) Men jeg syns Biltemas kabler funker helt topp, jeg bare lodder endene, så holder dem godt og lenge, har ikke fått noe grønt irring på gamle bilen enda (satt i stereo for nesten 10 årsiden) Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 det var bra! da går jeg nok for rk for det er mye billigere enn høytalerkabel! Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg