eVicez Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Her er min og damas nye bilprosjekt :) Dette er en 94mod e36 med en hærlig 2l rekke 6. Planer for bilen er så mangt. Motoren skal bla turbokonverteres, å regner med at jeg gir meg med den når jeg har hentet ut ca 400hk. Bilen skal også få et bodykit uten for mye luftmotstand. Har ennå ikke funnet noe veldig interessant, men det kommer :) Ellers er det mye småplukk. Høyre bak subber jeg som faen om jeg har mer enn 2 stk i bilen (inkl sjofør) tror fjæra er sunket, eller defekt demper. Må kjøpe meg nye grøftere, og nye strømplugger til de, ettersom lyktene er ødelagt (ene er knust) og andre er defekt. Bilen ble nettopp brukt 14timer på å ordne bakstellet. På grunn av rust rundt festene til bakakselen ble hele bakstellet revvet ut av karosseriet. Dette er nå fikset :) Jeg må også "lufte" motoren når den blir varm. Virker som at enten termostaten eller viskosekoblinga til vifta er gåen. Må kjøre bilen på 4-5 tusen omdreininger, slik at jeg får all varmlufta inn i coupeen istedenfor. er også veldig dårlig eksostrykk, så må se om eksosanlegget er i orden. Når ting begynner å bli i orden, skal bodykittet på, og bilen skal lakkeres. Går vk1 kjøretøy, og har full tilgang til å låne verkstedet på skolen. Så neste problemet mitt er å få rå til dette :) Blir nok et langtidsprosjekt ettersom jeg ennå er skoleelev, men blir bra når jeg er ferdig :) Bilder av bilen kommer om bitte litt, når jeg bare har fått lagt de inn Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Her kommer bildene: Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robel Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 så jo ut som en grei bil det =) Hva slags turbo og sprut skal du bruke? Og vær så snill å få fjerna de baklyktene :p Siter [-] 1987 BMW 325i [x] 1997 Volkswagen Caddy [x] 1986 BMW 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Joda, grei den :) Jeg er ikke sikker på hva slags turbo jeg skal ha. Ikke tenkt så mye over det ennå. Skal ta noen andre småting først :) Jepp, baklyktene var på bilen når jeg fikk den. Dritstygge. Skal skiftes når jeg får tak i noe annet ;P Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 alle skal turbokonvertere bmwene sine men ett mindre fåtall som faktiskt gjør det. oddsene er i mot deg.. Edit: få høre planene dine. 400hk er litt mer enn å bare montere turbo. motoren tåler kanskje 250hk originalt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Gratulerer! Så "Honda4Life" er et tilbakelagt kapittel? ;) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Hmm. Nei, honda 4 life er ikke tilbakelagt, Men hadde lyst på en baktrekker med grei motor. Blir honda senere når man får mer penger :) Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Da er nye fjærer og dempere bestilt. H&R 60 40mm senking :) Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slipstream Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 høres ut som et arti prosjekt detta, men aner du hva det koster å få 400hk i den motoren? og hvor lang(kort) detta vil holde? Lykke til :thumb Siter BMW CCN Member #7856 (-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic (x)90 Mercedes 230E (x)98 Honda NX125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Ja, det koster. Er ikke sikkert det blir den motoren en gang. Er ikke helt planlagt ennå. H&R fjærer og dempere skulle egentlig vært her i dag!¤("&% Posten (som alltid kommer frem å leverer eller no slikt piss) hadde ikke funnet adr min ? Bestilt alt hos powerzone, og fikk lyktene først. De kom frem, TIL SAMME ADRESSE. Ringte powerzone i dag, å de skal sende de på nytt. Akkurat nå driver jeg å plages med varmeanlegget mitt. Vil ikke bli varme i bilen, ennå bilen ligger på normal driftstemp. Tenkte å feilsøke å måle litt etterpå. Har iallefall fått på tåkelysene. Ble bedre :) Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarzan Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 høres ut som et spennende proskjekt dette husk og legg ut masse bilder.we like:hondakick Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Bilder kommer :) Grunnen til at jeg av og til er litt inaktiv, er pga jeg ikke har internet hjemme, så er nødt til å legge inn alt når jeg er på skolen, når jeg får tid. Å ja, er et spennende prosjekt :) Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Oppdaget at ene festet til lykta på lykteholderen var knekt. Hadde ikke sett dette når jeg monterte, men det resulterte i at lykta datt ut, og ble påkjørt. Har sendt klage til butikken jeg kjøpte de hos. Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Sjekk kjølevannet hvis du har problemer med varmeapparatet. Fin bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Kjølevannet var problemet. Etter bytting av vannpumpe var ikke kjølesystemet luftet ordentlig, slik at vannet ikke kom inn i coupeen. Dette er nå fikset :) Takk :) Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg