Gå til innhold

Problem med audi 100 2.5td

Ranger emnet


T_BG1

Anbefalte innlegg

Har et par problemer som kanskje noen her kan hjelpe meg med..

 

1. Vanskelig å starte. Starteren går rundt, men vil ikke ta tak.

Kan det være startkransen eller kanskje innslaget?

Trodde først det var startkransen, men det virker som den er lettere å

start når den har stått litt..

 

2. Vil ikke i 4. gir. Kommer mye lyder når den skal i 4. gir(nesten som å gire uten clutch. Regner med at det er synk-ringen til 4.giret som har tatt kvelden. Tenkte å ta den ut for å skifte synk-ringer. Men siden jeg ikke er noen audi ekspert så spør jeg heller her før jeg river ut kassen..

 

3. Noe som trekker strøm. vet at det har noe med de elektriske vinduene å gjøre, men er ikke helt sikker på hvor. Tror det er bryteren på førersiden som er feilen. Vinduet bak vil ikke gå opp igjen når det er tatt ned, men så fort jeg tar ledningen på en av de andre uttakene på bryteren så går det fint. Kan det være at denne dårlige kontakten trekker strøm?

 

 

 

 

På forhånd takk for all hjelp.

 

Mvh.

Gøran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

 

Starteren er i ferd med og ta kvelden så den bør du bytte.

Girkassa på Audi 100 er en svakhet på disse bilene, det lønner seg for deg og bytte hele girkassa og kjøpe den en A6 kasse med 6 gir. Når først de girkassene her begynner og kødde så prøv og få tak i deg en A6 kasse som ikke har gått så langt. Er det diesel eller bensin detta??? Hvor langt har den gått???

 

Mvh Tor-Anders Ringnes

 

Har et par problemer som kanskje noen her kan hjelpe meg med..

 

1. Vanskelig å starte. Starteren går rundt, men vil ikke ta tak.

Kan det være startkransen eller kanskje innslaget?

Trodde først det var startkransen, men det virker som den er lettere å

start når den har stått litt..

 

2. Vil ikke i 4. gir. Kommer mye lyder når den skal i 4. gir(nesten som å gire uten clutch. Regner med at det er synk-ringen til 4.giret som har tatt kvelden. Tenkte å ta den ut for å skifte synk-ringer. Men siden jeg ikke er noen audi ekspert så spør jeg heller her før jeg river ut kassen..

 

3. Noe som trekker strøm. vet at det har noe med de elektriske vinduene å gjøre, men er ikke helt sikker på hvor. Tror det er bryteren på førersiden som er feilen. Vinduet bak vil ikke gå opp igjen når det er tatt ned, men så fort jeg tar ledningen på en av de andre uttakene på bryteren så går det fint. Kan det være at denne dårlige kontakten trekker strøm?

 

 

 

 

På forhånd takk for all hjelp.

 

Mvh.

Gøran

Ringnes

Nissan 180SX S13.5 DRIFT

http://www.ringnesdriftsport.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en diesel. Gått snart 260 000.

 

Tror du virkelig det lønner seg å bytte kasse?

Er en del i kassen som er byttet fra før (Overhalt for 2-3 år siden), er bare synk-ringene som er problemet. De er jo ikke så dyre..

Virker ikke som om det er så vanskelig og skru på heller..

 

Er A6 kassen bolt on? Fra hvilke år? Hva ligger de på?

 

 

Hmm. I ferd med å ta kvelden? Trodde ikke det var så alvorlig..

Har du vært borti det før? Vanlig problem?

Har snakket litt med knoksen. De har en bil lik min inne. Bør kanskje ta starteren på den. Bare sjekke km først..

 

Gøran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Girkassa på Audi 100 er en svakhet på disse bilene, det lønner seg for deg og bytte hele girkassa og kjøpe den en A6 kasse med 6 gir. Når først de girkassene her begynner og kødde så prøv og få tak i deg en A6 kasse som ikke har gått så langt. Er det diesel eller bensin detta??? Hvor langt har den gått???

 

Mvh Tor-Anders Ringnes

 

Er denne svakheten en feil som følger A6 C4 2.5Tdi kassene også?

95" Audi A6 2.5 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk ikke tak i en 6 trinns kasse til grei pris. Så da ble det overhaling av den gamle.. Kassen så ut til å være godt brukt. Og synk ringene på resten av gira holder nok ikke så mye lenger, så de blir nok bytta de og..

 

Når det gjelder start problemet så vet jeg ikke hva det kan være.

Startkransen virker grei. Har også prøvd å sette på strøm, så jeg vet at den slår ut. Er usikker på tennene på startmotoren. Er det vanlig at disse blir slitt?

Kan de være årsaken til start problemene? Finnes det noe annet jeg bør se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår