boXer Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Noen spørsmål ang. dual-port aktuatorer. Har litt plunder med ladetrykket så må få litt oversikt siden jeg har null erfaring med dual-port wg. Jobber en dual-port aktuator på samme måte som en ekstern WG. En tilkobling til hver sin side av membranen, så trykkene jobber mot hverandre? -Altså, hvis man fører trykksignalet inn på begge tilkoblinger vil trykket utliknes, og WG vil ikke åpne? -Man kan koble til kun oversiden av membranen for å få grunntrykk(laveste mulig ladetrykk)? -Hvis man fører trykksignal rett fra kompressorhus til oversiden av membran, og så trykk til undersiden gjennom en boostcontroller så kan man regulere trykk ved å slippe gjennom mer trykk på boostcontrolleren? -Men når man gjør på denne måten, vil ikke mye av trykket gå letteste vei, som er ut av boostcontroller/bløder når denne har noe annet enn fullt gjennomslipp(som igjen gir utlikning av trykket i aktuatoren). Håper dette var forstålig for noen og det kommer noen innspill. Jeg har dual-port aktuator idag, og får trykksignal gjennom en blødeventil til et T-stykke videre inn på begge tilkoblinger på aktuatoren. Dette er sånn den var når jeg begynte å sette dette sammen. Og bilen ser ut til å lade fritt, mer enn ønsket. På forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.