Mariius Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 OT men vagen kan du gi meg en kjapp læring i ixus funksjonene? Ikke en kjeft i foto trådene som gidder ! Lyst til og ta noen gode bilder, men skjønner ikke alle forkortelsene en gang og manualen gikk i søpla da jeg regna meg selv som en litt for oppegående (tydeligvis) gutt som ikke trengte de ;) Kan gjerne sende meg på pm.. hva lukketid forkortelsen er og ellers "hvem hva hvor" ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Montert Neuspeed å-flow filter nå, med sånn rustfri holder..Men så følger det med ett lite minifilter, som jeg ikke helt ser hva skal kobles til? Noen som vet,evt. har bilder? Tar bilder til uka, har ikke kamera i helgen:) Skal også montere samco slanger til turboen i nærmeste fremtid, der er jeg heeelt grønn.. Noen som har gjort dette og kan gi meg en liten innføring? Evt. bilder her og:)? Det ekstrafilteret er til veivhusventilasjonen. Orginalt går det en slange opp fra nedre del av motoren og inn i underkant av det orginale luftfilteret. Hvis du kikker litt nedi der finner du sikkert en slange som er åpen i enden, og da har du den. Det er ikke bare 2000 og oppover som har dette. Fet bil forresten, men kan du legge ut bilder av hvordan det ser ut inni dørene, bagasje, panser med den folien? Vurderer det til min egen bil ser du. Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Her er hvordan det ser ut i dørene. Det er akkurat likt i motorrom&bagasje: lagt det litt innenfor, og skjært det pent. Hvordan det blir seende ut er jo selvfølgelig veldig avhengig av hvem som gjør det også. Mariius: sorry, kan ikke være til så mye hjelp. Bedre at noen som vet hva de snakker om forklarer deg det. Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Da var denne tiden av året kommet, med skittet bil og vinterfelger:( Men men, er vell likt for alle:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian_Z3 Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Jeg har kikka litt rundt i gamle tråder, for mener jeg leste en plass i gamle salgsannonse hvor stort det er.. Men skal ut og måle en dag jeg:) Hvor stort var det? Siter Pioneer 8600, Focal 165v2, Soundstream vgw 10, Alpine V12 og SoundMagus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Uff... Vinterfelger var triste greier... Egentlig litt trist å se den ute i sånt drittvær uansett felger men.... ;-) Må man, så må man. Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Uff... Vinterfelger var triste greier... Egentlig litt trist å se den ute i sånt drittvær uansett felger men.... ;-) Må man, så må man. Ja den ser trist ut:( Er generelt litt kjedelig etterhvert som tiden går og, merker jo en viss slitasje.. Men men, er det bruksbil så er det bruksbil:) Btw Vagen, husker du hvor stort endestussen er? Kristian lurer:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Ja den ser trist ut:( Er generelt litt kjedelig etterhvert som tiden går og, merker jo en viss slitasje.. Men men, er det bruksbil så er det bruksbil:) Btw Vagen, husker du hvor stort endestussen er? Kristian lurer:) Eieren før meg (og sikkert en eier eller 2 før han igjen og) brukte den jo som vinterbil, så det var vel mest meg det var noe galt med, som låste den inne og bare gikk å tørket støv av den igjennom vinteren :) Fine med den, hvis den blir stygg i fangeren av steinsprut f.eks, er jo at det bare er å slenge på ett nytt digert hvitt klistremerke så er den god som ny. Ikke noe behov for noe grisedyr lakk :-) Endestussen satt på når jeg kjøpte bilen, og gadd aldrig måle den. Var bare veldig fornøyd med hvor bra den fylte ut v6 eksos-deksel-greia, og lot det være med det. Hvis jeg skal gjette (ut ifra hva jeg har hatt før) så ville jeg *satset* på at det er 3 tommer. Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet November 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Eieren før meg (og sikkert en eier eller 2 før han igjen og) brukte den jo som vinterbil, så det var vel mest meg det var noe galt med, som låste den inne og bare gikk å tørket støv av den igjennom vinteren :) Fine med den, hvis den blir stygg i fangeren av steinsprut f.eks, er jo at det bare er å slenge på ett nytt digert hvitt klistremerke så er den god som ny. Ikke noe behov for noe grisedyr lakk :-) Endestussen satt på når jeg kjøpte bilen, og gadd aldrig måle den. Var bare veldig fornøyd med hvor bra den fylte ut v6 eksos-deksel-greia, og lot det være med det. Hvis jeg skal gjette (ut ifra hva jeg har hatt før) så ville jeg *satset* på at det er 3 tommer. Spørs om jeg vil "lappe" for mye med tape:) Men, angrer på at jeg ikke la ei stripe hvit tape i inngangspartiet med en gang jeg fikk den... Men det må jeg nok gjøre etterhvert:) Har fått ny folierings-"verksted" her og nå så skal alltids klarer og fikse vist det blir noe feil:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Mente ikke å lappe små områder, men bytte ut ett helt parti (blir jo helt jalla ellers :)). Folien er jo delt opp veldig mange steder sånn som den er. Legg ny folie til "hu som ikke kan løfte beina" (hehe), og legg så gjennomsiktig folie over der igjen. Mulig det blir penest? I donno. Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Da har jeg nettopp vært og hentet TT'n hos audi.. Har byttet komplett clutch m/svinghjul og ett par simringer... Grunnen til at jeg byttet var fordi det sluret på 4-5 gir akuratt i det turboen slo inn.. Det gjør det nå og med ny clutch:( Han audi fyren mente clutchen var for svak i forhold til kreftene.. Motoren er jo ganske agresiv i det turboen slår inn, men er jo bare 210 hk i forhold til 180 hk som clutchen er beregnet for... Så hvorfor slurer det på 4 og 5 gir når turboen slår inn med ny clutch og? Og hvorfor ikke på de 3 første gir? De er jo enda mer agresivt... Clutchen var forresten ikke utslitt, men begynte og bli bra slitt.. Svinghjulet var litt blått, men kunne nok lett kjørt lenge med det enda... Men hva faen, var jo så billig likevell:D EDIT: Når jeg kjørte hjemover så begynte oljelampen og lyse og... Har aldri brukt noe olje før liksom.. Siden jeg er virusinfisert og sjukemeldt for tiden og lite klar i hodet så kan ikke dette ha noe med clutch bytte og gjør? Kan det vell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 oljelampa lyse viss det er for lite oljetrykk (0,5bar?) som f.eks kan kome av utsletne lager i motoren, eller viss det er veeldig lite olje. håpe for din del at det er berre sensoren som er buttfucked, blir fort dyrt viss ikkje.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 oljelampa lyse viss det er for lite oljetrykk (0,5bar?) som f.eks kan kome av utsletne lager i motoren, eller viss det er veeldig lite olje. håpe for din del at det er berre sensoren som er buttfucked, blir fort dyrt viss ikkje.. Har etterfylt litt underlitern nå, viser ikke på pinnen enda... Oljelampa lyste i en krapp sving og litt fart, ikke ved normal kjøring.. Kan dette ha noe med cltch bytte og gjør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 det kan ha blitt lekkasje på simringen til veiva i bakkant, men då fortjene mekanikaren dask på rompa.. men lite trulig det er det som er feilen for då hadde clutchen blitt sausa inn med olje. Ingen tegn til lekkasje? vel, det var iallefall for lite olje som førte til at det begynte å lyse.. kan ikkje skjønne korfor han skulle ha tappa av olje iallefall :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Han bytta vist 2 simringer, kan det ha forsvunnet noe olje i den prossessen? I så fall jævlig dårlig gjort og ikke si i fra, har etterfylt ca. 1,7 liter nå og det viser såvidt nederst på pinnen... Nedtur, den siste litern ble biltema olje og:( Hehe.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.