Stress87 Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 ABSen min fungere ikke (ABS lyse lyser i bilen), men ellers fungerer bremsene. Har sett at sensorene har kontakt å sikringen er like hel. Tenkte jeg skulle se på rele før jeg begynner å kjøpe nye sensorer. Hvor ligger rele til ABS'en i en golf 1,8 GL 96 mod? Noe annet som kan være gale? Hvor mye koster en ny ABS sensor? Takker for svar. Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Jeg mener det ligger en boks som styrer ABS under baksetet, ta en titt der. Ellers er vel de aller fleste relè samlet under der som sikringene står. Men jeg ville tatt en titt på styringsenheten for ABS, evt kjørt VAG-com for å få ut eventuelle feilkoder på systemet :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet August 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Jeg mener det ligger en boks som styrer ABS under baksetet, ta en titt der.Ellers er vel de aller fleste relè samlet under der som sikringene står. Men jeg ville tatt en titt på styringsenheten for ABS, evt kjørt VAG-com for å få ut eventuelle feilkoder på systemet :hello: hvor er styrings enheten? og hva er VAG-com for noe? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Som jeg nettopp sa, styringsenheten mener jeg ligger under baksetet. VAG-COM er et program du har på en PC som du kobler til bilens diagnosekontakt for å finnne evt feil som er lagret i bilens hjerne :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Noe som dermed gjør at du kan slette eventuelle feil som er lagret, ergo det blir i orden igjen. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Diagnosekontakten ligger forøvrig enten bak en av blinddekslene ved siden av bakrutevarmern er, evt til høyre for askebegeret, bak et deksel der. På din mener jeg det er sistnevnte. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet September 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 hvordan i H****** få jeg av ABS sensoren på høyre side fårran? noen som ha vært borti dette? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Tør jeg spørre hvorfor du skal demontere denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet September 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Tør jeg spørre hvorfor du skal demontere denne? har fått diagnose på den idag... den er gåen. har kjøpt meg ny. :D Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Noen må visst hamre den løs :jail Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet September 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 han som tok diagnoen for meg sa ta jeg måtte være forsiktig med ett eller annet... husker ikke hva. kan det være skiven? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Ser at ABS-lyset mitt lyser av og til, mens av og til lyser det ikke (bortsett fra normalt under oppstart av bilen).. Kan dette være samma problemet (vet jeg burde kjøre VAG-COM, men tviler jeg får tilgang på det denne uka)..? :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet September 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 kan være... det e vist en del somregel må byttes. sensoren kostet 660 kr på møller. blodpris Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Hm, nei dem er vel ikke akkurat kjent for å være billige.. :P Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 bump.... jeg klarer å vri på bryteren men jeg klarer ikke dra den ut! noen som kan hjelpe? er det noen triks som må til? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg