Gå til innhold

Lyst å begynne med bilcross

Ranger emnet


tutigard

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal nå flytte til bergen og har sinnsykt lyst å begynne med bilcross! Men jeg er heeelt blank på dette! Hva trenger jeg? Hva koster det? Hvor/hvordan kjøper jeg bil? bygge selv eller kjøpe en "ferdig" en? Alle tips og gode råd mottas med stor takk!

Vist noen skulle lure har jeg skrudd en del bil og jobbet som mekaniker i en del år, men ikke som bilmekaniker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det første du bør gjøre er å skaffe deg bilsportboken. Der står det meste av det du trenger å vite.

 

For å kjøre trenger du bil, ca. 8.000,-, sikkerhetsutstyr, ca. 10.000,- for nytt, og lisenser, ca. 1.500,-. Du må også være medlem av en motorklubb, NAF, KNA eller NMK.

 

Om du bør bygge bil selv eller kjøpe brukt kommer helt an på hva du har lyst til. Hvis du er som meg og synes det er morsomt å holde på med, og har lyst til å gjøre det selv. Så bygger du bilen selv, ellers er det ikke noe problem å kjøpe på løp. Det er ikke noe spesielt vanskelig å bygge en bil, men det tar litt tid første gang. Du må kunne sveise eller ha tilgang til noen som kan det for å få sveiset bur skikkelig, ellers trengs det ikke noen spesielle kunnskaper. Hvis du bygger bil selv og får perioder der du blir lei av å bygge, så bestiller du deg bilcrosskavalkaden for et år for å få inspirasjon.

 

Bilcrossdelen her på forumet er ikke mye brukt, men det er ivertfall noen som svarer selvom det kan ta litt tid. Ellers kan det også være en fordel å ta kontakt med de lokale klubbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er boken bestilt! Takker for svar! Er det en bilcross klubb i nærheten av Bergen?

Bilcross klubb eller team?

 

Klubber

NMK Bergen

KNA Bergen

 

Team

F.O.G (Fort og gale racing)

H.R.L (Hylkje Rasarlag)

Osterøy Rasarlag

 

Dette er de jeg kommer på i farten

-1996 Opel Omega B1 Caravan 2.5 TD

-1970 Opel Kadett B

-1994 VW Golf 3 VR6 (bilcross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trenger ikke å koste allverdens. Hvis du har muligheten er det billigere å bygge egen bil. det blir litt mer spesielt å ratte i bilen man har bygget selv, evt fått hjalp av noen til å bygge. hvor i bergen er det du flytter til?

de fleste teamene holder til rundt banen, som ligger i utkanten av åsane.

Jeg kjører bilcross i bergen, så send meg en pm eller noe hvis du lurer på et eller annet.

donuts cannot be eaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte dere løp i Bergen i helgen eller? Ganske kjekke bane det der, klarte jo faktisk å kjøre ut 2 gire på sierran å det er ikke ofte... Noen så vet hvor store hastigheter en kan komme opp i på langstrekken? Jeg har ikke speedometer i bilen min.

 

Ble litt utenom dette, hehe. Men jeg kjøpte bilen min ferdig bygd då jeg startet og følte det var ganske grett, kommer ikke på noen god grunn for at dette er best. Men det å bygge sin egen bil virker enda bedre, da blir du mye mer kjent med bilen din og du har litt mer peiling på kor ledninger og slikt dill dall er lagt opp og du lerer masse:p hehe..

Mvh. Silje-Renée (http://www.srsuperteam.tk)

 

BMW 523ia Touring

Hyundai Accent 1996

Ford Sierra 1986 Bilcrossbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte dere løp i Bergen i helgen eller? Ganske kjekke bane det der, klarte jo faktisk å kjøre ut 2 gire på sierran å det er ikke ofte... Noen så vet hvor store hastigheter en kan komme opp i på langstrekken? Jeg har ikke speedometer i bilen min.

 

Ble litt utenom dette, hehe. Men jeg kjøpte bilen min ferdig bygd då jeg startet og følte det var ganske grett, kommer ikke på noen god grunn for at dette er best. Men det å bygge sin egen bil virker enda bedre, da blir du mye mer kjent med bilen din og du har litt mer peiling på kor ledninger og slikt dill dall er lagt opp og du lerer masse:p hehe..

 

 

jess det var løp der i helgen! mange folk fra vikedal der og siden det var vestlandsmesterskap-runde. Den ene boblen var helt sjuuk!

donuts cannot be eaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår