Gå til innhold

RIGHT ON og SCC treff på GARDERMOEN 26-27 august

Ranger emnet


Vendetta

Anbefalte innlegg

Inngang: 150 pr. dag. 300 helg. Mulighet for camping. "juge-telt, handlegate, kiosk, gratis tribune, premiert bilutstilling søndag.

 

Vil du kjøre koster engangslisens bil kr. 250,- for 2 dager.

Vi deler klassene i V8, Fremhjul, Bakhjul, 4x4 og Boble-klassen.

Alle får sitt eget tidkort.

 

Gatesykler kan også prøves. Lisens koster her 450 for 2 dager.

 

Score-board er på plass, og planen er å kjøre og kjøre til alle blir lei.

Nå er det også spådd bra vær, og grunnlaget på banen ligger der fra EM-06.

Etter EM-helga tok Gardermoen over plassen som Europas beste bane. 6 offisielle EM-rekorder, samt ny banerekord på ET 4,474 og 514 km/t i mål (Urs Erbacher Top Fuel Dragster).

 

KOM OG PRØV EUROPAS BESTE DRAGRACEBANE!!!

Påmelding ved ankomst.

 

Gå inn på

http://www.ndrg.no Der står alle opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det ble noe kjøring i dag?? (lørdag)

 

Vi dro klokka 14 når de begynte å kjøre masse tunge bilær rundt for å presse vannet opp fra grunnen..

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufff, som arrangør skal jeg prøve å forklare det her før all kritikken kommer.......

Har hatt en tråd om dette før, men kan prøve å forklare på nytt!

Med den mengde regn som kom på fredag (stengt E6, kaos etc. etc.) så klarer ikke "fallet" i asfalten på Gardermoen å ta unna allt vannet, men vann trenger dessverre igjennom asfalten og ned i den gamle tysker-betongen under.

Tysker-betongen virker da som en "svamp" og gjemmer på alt dette vannet før det vil fordampe / vandre oppover ved varme fra jet-tørka eller sola...

Faen så kjedelig, men lite vi kan gjøre noe med der og da!

Dette vil muligens være et entrepenør spørsmål for fremtiden, men lite vi kan ta stilling til nå, med de knappe ressursene som NDRG har.

Jeg håper dere deltagere og tilskuere som var tilstede viser forståelse for dette og kommer tilbake på søndag da vi prøver pånytt!

Beholder dere armbåndet fra lørdag på armen, skal dere få komme gratis tilbake!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble kjøring hele dagen på søndag ja..

noen höydare:

Vs Motor 7.70 286km/t ny rekord

En rød gammel boble 10.9 men manndig hjulløft på 1 og litt mindre løft på 2 gir (sugemotorboble 1.1 60ft)

big green sex machine 10sek reper med 1+meters hjulløft!

Polly motorsport Honda civic B16Turbo 11.23 211km/t med masse hjulspinn!

 

og maaange deilige bobler å se på!

 

Litt skryt til arrangøren for å slippe gratis inn på søndag fordi lørdagen ble avlyst pga vann i veibanen.. (for de som hadde betalt på lørdag og fortsatt hadde armbåndet)

 

Men for guds skyld, REPARER høyttalerne som står mot tribunene, og skru ned lyden masse... trenger mest hørselsværn mot høy musikk og elendig lyd fra høytt. anlegget!

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydanlegg med support leies inn, så bedre lyd må og skal vi ha!

Søndag hadde vi dessverre ikke musikk, da regnværet lørdag ettermiddag gjorde at vi slet med både ditt og datt! Det må vi ha forståelse for.

Bedring loves.

 

Det positive er at kjøringa virkelig gikk unna søndag. Folk ble til slutt lei, og orket ikke mer. Helt utrolig da løpsstart ble utsatt flere timer pga. nevnte problem. Banen var også helt konge!

Vi fikk også gjennomført hele NM-stevnet.

OSL kom med sugebilen. Med den først og tørka etterpå, fikk vi til slutt stoppet vannet som boblet opp av banen.

 

De som betalte i går, tar vare på armbåndet, og kommer gratis inn første stevnet på Gardermoen i -07. Dette ble opplyst av speaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bra til slutt... det gjorde det, MEN... dette med at vannet skal komme opp fra grunnvannet som noen går rundt å snakker om det kan ikke stemme.

 

Jeg gikk hele stripa på Lørdag OG Søndag... og vannet pipler opp i begge "lanene"... MEN det pipler ikke EN dråpe vann på midt stripa eller ute langs railen. og det er ikke noe bedre asfalt eller noe der... så det får meg til å tro at det er regnvann som ligger i gummilaget på stripa... som faktisk er 1 cm tykt nå...

Det er på tide med en høvling nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bra til slutt... det gjorde det, MEN... dette med at vannet skal komme opp fra grunnvannet som noen går rundt å snakker om det kan ikke stemme.

 

Jeg gikk hele stripa på Lørdag OG Søndag... og vannet pipler opp i begge "lanene"... MEN det pipler ikke EN dråpe vann på midt stripa eller ute langs railen. og det er ikke noe bedre asfalt eller noe der... så det får meg til å tro at det er regnvann som ligger i gummilaget på stripa... som faktisk er 1 cm tykt nå...

Det er på tide med en høvling nå...

 

Gummien blir skrapt 1-2 ganger hver sessong, og det er bare første 20-30 meter som har gummi det går ann å få fjerna.

 

Jeg tror vi kan konkludere med to grunner:

 

- Det legger seg gummi og trackbite i mellom ujevnhetene og steinene i asfalten på en slik måte at det blir "stuegulv".

Da vil vannet legge seg på "toppen" der banen er preppa, mens vannet blir liggende i sprekkene og mellom steinene i midten og sidene av banen, samt bremsestrekka.

 

- Den preppa delen av banen er helt svart, mens resten er grått. Dette har nok stor betydning på påvirkning fra sola og jet-tørka, slik at det her blir mye varmere asfalt og fordampningseffekten nedover mot betongen blir mere betydelig.

 

Hadde din teori vært holdbar så hadde ikke jet-tørka hatt problemer med å tørke opp fukt fra gummi-laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår