Gå til innhold

Limesett: Modding med "putty"

Ranger emnet


EverY1

Anbefalte innlegg

Har tenkt å sette på skjermbreddere på neste modelbil (1:24 limesett). Men da bør man vel bruke noe "sparkel/putty" for å jevne ut kanter?

 

Hvordan gjør dere dette? Hva bruker dere? Jeg har noe glassfiber sparkel liggende. Duger det?

 

Hva ville dere som har gjort det før kjøpt fra http://www.hlj.com ?

 

Hvordan går jeg frem?

 

Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putty er det vi kaller enkomponent sparkel. Styrene sheets er vanlig plast.

Det greieste er å bygge opp mest mulig i plast før man sparkler, for minst mulig slipejobb, og Tamiyas 1K putty kan bli litt porøs ved tjukke lag.

 

Går også fint med vanlig 2k sparkel, men husk grunning først, i tilfelle sparkelen skulle reagere med plasten.

 

Har sett deg på automotiveforums.com så du burde sjekke ut FAQ/Tutorials, der står vel det meste ang. puttybruk/bodykits.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fluid: Takk dette ga meg faktisk litt mer svar av det jeg har lurt på. Driver å leiker med tanken å prøve meg på styling. Men har ikke helt klart å sette alle produktene i sammenheng og hvordan jeg skal bruke de.

 

Jeg er desverre en av de som må ha inn ting med pinsett. Derfor blir det ikke altid lett å sette sammen det man leser på engelsk. hehe

 

Ja jeg er der inn og driver å leser igjenom dette.... bra observert :)

 

Men denne sparklen har den ingen herding? Bare tørking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Lyst til å si noe mer om hvordan du bruker det?

Hva til hva og hvordan du eventuelt blander dette for å herde ?

tamiya basic putty til små sprekker/hull

tamiya polyester putty til litt større sprekker/hull,+ at denne ikke pleier å synke/skrumpe inn.

epoxy er fin til å lage styling og div med.

 

blandingsforhold står i bruksanvisningene som føger med produktene

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår