v740 Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 nå har jeg bytta 3 forskjellige dynamoer, og den som sitter i nå skal 100 % sikkert funke! gått over alle kabler i motorrom som har med dynamo/batteri å gjøre og alle har kontakt! I tillegg lyser nesten alle varsellampene konstant! (lade lampe, bremsesystem, håndbrekk, "koplingsfeil" (pære som har gått?)) jeg starta bilen uten dynamo og da lyste ingen lamper:S forslag noen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2r-e-rik Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 nå har jeg bytta 3 forskjellige dynamoer, og den som sitter i nå skal 100 % sikkert funke! gått over alle kabler i motorrom som har med dynamo/batteri å gjøre og alle har kontakt! I tillegg lyser nesten alle varsellampene konstant! (lade lampe, bremsesystem, håndbrekk, "koplingsfeil" (pære som har gått?)) jeg starta bilen uten dynamo og da lyste ingen lamper:S forslag noen? det er en ledning som du har kobla inn feil... husker ikke hvilken det er men det er en tynn med kabelsko... er 3 ledninger bak dynamoen... den ene går jo på olje trykket... men så er det 1 av di 2 andre som slår på allt av varsellamper... Siter eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!! Øl er også greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet August 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 det er en ledning som du har kobla inn feil... husker ikke hvilken det er men det er en tynn med kabelsko... er 3 ledninger bak dynamoen... den ene går jo på olje trykket... men så er det 1 av di 2 andre som slår på allt av varsellamper... Går jo ikke å koble den feil, for er bare én plass den skal... eller? er den av starter hvertfall ikke bilen EDIT: jo den starter, og riktig at da lyser ikke varsellampene... men hva hjelper det når den fortsatt ikke lader? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 ingen andre forslag her? snart leverer jeg den til volvo :puke: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Rune Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Sjek print plata di, d va feilen på bila mi. 940 ailtså. du må ta ut selveste speedometre. så e d en blå plate der me my punkta. d e print plata Siter -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Sjek print plata di, d va feilen på bila mi. 940 ailtså. du må ta ut selveste speedometre. så e d en blå plate der me my punkta. d e print plata hmmm, hva skal jeg se etter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Rune Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 hmmm, hva skal jeg se etter? Om at det er noen som har lodda å kødda bakom der. at noen har ødelagt noe, no ledninger som ikke sitter bra nokk. du kan få bilde av ex print plata mi ? Siter -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Om at det er noen som har lodda å kødda bakom der. at noen har ødelagt noe, no ledninger som ikke sitter bra nokk. du kan få bilde av ex print plata mi ? ok, ja takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Rune Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Her har du link:) så ser du på selveste tråden, på en av di bildene der, står det printplate øverst. å der ser du den :) http://www.bilforumet.no/topic/114418-tråd-om-min-volvo-940-endelig/?do=findComment&comment=1246418 Siter -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 oioi! får se åssen det ser ut bak der i morra =) takk for tips! pen bil du har btw :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Rune Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Takk for det. bare hyggelig å hjelpe andre Volvo frelste folk her:) Det er ett helvette å se bak der med alle ledningene. men du finner det ut du :) Siter -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet August 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Takk for det. bare hyggelig å hjelpe andre Volvo frelste folk her:)Det er ett helvette å se bak der med alle ledningene. men du finner det ut du :) men da dynamoen din ikke lada.. lyste alle varsellampene da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Rune Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Nei. ingenting lyste.. Men tænkt kansje d va nå me nå ledninga, eller nå tull me nå lampa å nå sånnt æ... Siter -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 du mangle sikker jordingen til dynamoen,les du tar en startkabel mellom dynamohuset å blokka på bilen,eller på minus på batteriet: lamper slokkes?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 du mangle sikker jordingen til dynamoen,les du tar en startkabel mellom dynamohuset å blokka på bilen,eller på minus på batteriet: lamper slokkes?? dynamo er jordet.. hvis den ikke er jordet skikkelig går nesten ikke starter rundt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg