Gå til innhold

Delefilter, Soundstream RF-60C

Ranger emnet


codegen

Anbefalte innlegg

hej!

 

Da var komp.settet i hus..

men så lurer jeg på, hva bør jeg stille delefilteret på? deling på 2500hz eller 2800hz? og hva med diskanten, -0db, -3db, -6db, -9db, -12db (er ikke sikker på hvor mange det var men..).. forsterkeren som skal drive dette er magnat pantera four, og jeg kommer sikkert til og brokoble den får å få utnyttet max effekt, 240w 4ohm ved 14.4v, vel og merke etter hva fabrikken sier.

men så har jeg fundert litt på å kjøre aktiv deling.. men hvordan blir det da med "low" tar den frekvenser langt opp? noe som jeg tror den gjør, så det blir vel ikke noe sånt..

spilleren er btw en pioneer deh-p880prs.

 

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir litt prøv og feil, jeg ville delt på 2800 og testet med forskjellig nivå på diskant, hva som fungere best variere med forsterker,spiller og plassering så det er umlig å svare på.

 

med den spilleren kan du gjøre underverker med aktiv deling, ville ikke vurdert noe annet, men få hjelp av noen som kan det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, det er en ting jeg ikke har tenkt på å prøve enda.

 

Hvor fleksibelt er det aktive delefilteret når du kjører treveis, da? Hvilke delefrekvenser kan man kjøre mellom mellomtone og diskant?

ingen anelse.. har ikke fått testet ut noe enda, heller ikke gidda å lest noe i manualen.. venter på tsw5000`en enda.. det er vel den som er grunnen til at jeg helst ikke vil kjøre aktiv deling..

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :p

om bilen kommer istand innen neste rudskogen så kan det være en mulighet og ta seg en tur innom..

hvem er jonny? :O

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413&highlight=cossie+power

 

Det er Jonny :) Har noen NM titler fra EMMA og attpåtil justerer han biler for andre som er med.

 

 

BoomBoxx: Det kommer an på spilleren. På min Alpine CDA-9853R er det:

 

Diskant: Høypassfilter 1k-20kHz

Mellomtone: Høypassfilter 20-200Hz, Lavpassfilter 20-20kHZ

Sub: Lavpassfilter 20-200Hz

 

Har flat, 6, 12, 18 og 24db steilhet på alle filtere. Kan også stille level på alt fra 0 til -12db.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår