Gå til innhold

Låsen har hengt seg


andreos

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Handla meg mondeo for litt over en måned siden (1995mod), da var låsen dårlig. Dvs. gikk greit å låse den men måtte jobbe litt for å få den opp igjen. Men pluselig så virker det som om den hang seg. For nå klarer jeg å låse den, men får den ikke opp igjen! Når jeg vrir om nøklen for å låse opp, så er det ingen motstand i det hele tatt. Akkurat som om den ikke returnerer eller noe. Kanskje litt dårlig forklart, men noen som har verdt borti noe liknende? Eller vet hva som kan være problemet?

 

Funker ikke å låse opp fra passaskjersiden.

 

Takker for svar

Honda CR 125

Honda MTX - Orginalt beist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Har ikke helt det samme prob. men tenkte det passa bra å poste her.

 

Har en 95 med sentrallås.

 

Når jeg låser opp bilen nå, så låser bare førerdøra seg opp.

Etter at jeg har kjørt noen hundre meter, så slår sentralåsen inn og resten av dørene låser seg opp.

 

Noen med peil?

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreos: Vanlig og vanlig... Hvordan ser nøkkelen din ut? Rund i kantene og utslitt? Ofte der problemet ligger. Litt forgasserrens inn i låsen, etterfulgt av f.eks litt teflonolje er heller ikke skadelig. Hjelper ikke noe av dette må låsen ut og overhales. Ingen motstand kan vel og bety at det er noe galt med

låsen, ikke bare utslitt

 

glx-rider: Det kan skyldes en dårlig loddeforbindelse i ledningsnett i golvet foran høyre forsete, kan også være problemer med selve låsekassa i førerdøra

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreos: Vanlig og vanlig... Hvordan ser nøkkelen din ut? Rund i kantene og utslitt? Ofte der problemet ligger. Litt forgasserrens inn i låsen, etterfulgt av f.eks litt teflonolje er heller ikke skadelig. Hjelper ikke noe av dette må låsen ut og overhales. Ingen motstand kan vel og bety at det er noe galt med

låsen, ikke bare utslitt

 

glx-rider: Det kan skyldes en dårlig loddeforbindelse i ledningsnett i golvet foran høyre forsete, kan også være problemer med selve låsekassa i førerdøra

 

Takk :) har snakka med en nå, han skal ta låsen ut og bytte noe inni den. Var ikke nøklen som var slitt, var selve låsen.

Honda CR 125

Honda MTX - Orginalt beist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare fortelle at jeg har satt samme problem med min, og dette gjelder seg begge problemstillingene som ble nevnt.

 

i først nevnte tilfelde bytta jeg bare rett og slett låsen i døra, ikke værre.

I det andre tilfelde bytta jeg ledninger til sentrallåsene(h&v) pga høyre lås KUN låste høyre dør og venstre lås låste dørene etter 1.min elns.

 

Løsningene jeg gjorde har jo allerede kommet frem. Skulle bare påpeke at det funka og at det faktisk ikke er helt unormalt.

 

mvh

Sigbjørn

---------------------------------------------

Animis et felicibus armis

 

-VW Passat 2.5 TDI

-Ford Mondeo 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår