Boddiz Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Det er en sierra som går her jeg bor som har en veldig fet lyd under giring. Det er liksom en "tyyysssjjjj" lyd, og man hører det godt. Hva er dette, hvordan har han fått det til, og hvor mye koster det? Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 det kalles en dumpventil/blow of valve/BOV monteres på turboen. gidder ikke og forklare. bare søk på forumet så finner du svaret Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Det er lyden av turbotrykk som slippes ut i friluft.. Det koster MYE om du ikke har turbo på bilen.. Dvs, du må ha turbo, om du ikkje sjønnte det.. :p Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Og det er ikke pga giringen at du får den lyden, men at alt trykket slippes ut når du slipper gasspedalen Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Bedre forklart: Når du kjører med gasspådrag, ladder turboen trykk som presse inn i motoren.. Når du da slipper gassen, stenger du et spjeld i innsuget ditt.. For at ikke turbotrykket skal møte et stengt spjeld, slik at det blir en "kollisjon", slipper vi trykket ut akkurat da gassen slippes.. Åpne dumpventiler slipper dett trykket rett ut i luften, mens såkalte resirkuleringsventiler slipper trykket tilbake fremom turboen sånn at luften kan brukes på nytt.. Disse resirkuleringsventilene lager ikke så mye lyd som de åpne, men er bedre for motoren og bensinforbruket ditt.. Til info.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Bedre forklart: Når du kjører med gasspådrag, ladder turboen trykk som presse inn i motoren.. Når du da slipper gassen, stenger du et spjeld i innsuget ditt.. For at ikke turbotrykket skal møte et stengt spjeld, slik at det blir en "kollisjon", slipper vi trykket ut akkurat da gassen slippes.. Åpne dumpventiler slipper dett trykket rett ut i luften, mens såkalte resirkuleringsventiler slipper trykket tilbake fremom turboen sånn at luften kan brukes på nytt.. Disse resirkuleringsventilene lager ikke så mye lyd som de åpne, men er bedre for motoren og bensinforbruket ditt.. Til info.. :) Synes resirk ventilen min lager sinnsykt mye lyd jeg da men:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PeteR33 Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Det er lyden av turbotrykk som slippes ut i friluft..Det koster MYE om du ikke har turbo på bilen.. Dvs, du må ha turbo, om du ikkje sjønnte det.. :p Du trenger egentlig ikke det. Har hørt om noe nytt som folk kaller "NOS". Det gjør at du putter en tank i bagasjerommet og trekker noen slanger ut i motorrommet. Du monterer så en knapp under clutchpedalen og hver gang du clutcher dvs. for å gire åpner denne knappen en ventil.. Da vil du få en herlig "woosh" lyd. OBS! Da NOS er over middels eksplosjonsfarlig kan "woosh" for bli etterfulgt av "BANG " med medfølgende personskade eller død. :thumb :???: :???: Siter Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Du trenger egentlig ikke det. Har hørt om noe nytt som folk kaller "NOS". Detgjør at du putter en tank i bagasjerommet og trekker noen slanger ut i motorrommet. Du monterer så en knapp under clutchpedalen og hver gang du clutcher dvs. for å gire åpner denne knappen en ventil.. Da vil du få en herlig "woosh" lyd. OBS! Da NOS er over middels eksplosjonsfarlig kan "woosh" for bli etterfulgt av "BANG " med medfølgende personskade eller død. :thumb :???: :???: hahah.. håper du ikke er seriøs! om ikke så LOL Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Synes resirk ventilen min lager sinnsykt mye lyd jeg da men:) Sikker på det ikke er wastegaten du hører da..?? Den lager en lyd som MANGE tror er dumpventil.. Er en sånn pulserende lyd, om du skjønner.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Du trenger egentlig ikke det. Har hørt om noe nytt som folk kaller "NOS". Detgjør at du putter en tank i bagasjerommet og trekker noen slanger ut i motorrommet. Du monterer så en knapp under clutchpedalen og hver gang du clutcher dvs. for å gire åpner denne knappen en ventil.. Da vil du få en herlig "woosh" lyd. OBS! Da NOS er over middels eksplosjonsfarlig kan "woosh" for bli etterfulgt av "BANG " med medfølgende personskade eller død. :thumb :???: :???: Hehe.. Du er vel ikke klar over at det kanskje ikke er alle som tar humoren, og kanskje prøver dette..?? Du er i så fall ansvarlig for alle skader som følge av dette.. hehe.. :iconsm Men det du skriver kan jo lett gjennomføres da, men jeg ville anbefalt trykkluft jeg da.. Litt tryggere, og billigere.. Gamle dykkerflasker skal jo være kurant å få tak i.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 ja det var bra vi fikk forklaert det en gang for alle Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 hva er farlig med det da???? Vis det er NOS som i lystgass så er det en ikke brennbar gass så det er vel ikke så stor fare i dette??:hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Sikker på det ikke er wastegaten du hører da..??Den lager en lyd som MANGE tror er dumpventil.. Er en sånn pulserende lyd, om du skjønner.. Wastegaten lager ikke den lyden. Jeg har den pulserene kvitrelyden på volvoen, er fordi jeg har plugga igjen dumpventilen min, lyden kommer gjennom luftfilteret. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Det er wastegaten, hva annet mener du det er da..??.. Du hører den ekstra godt når du har sportsfilter.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Det er wastegaten, hva annet mener du det er da..??.. Du hører den ekstra godt når du har sportsfilter.. Mener det er? Wastegaten sitter jo på eksossiden, hvordan skal den kunne gi lyd gjennom luftfilteret? Kvitrelyden kommer fordi jeg ikke har dumpventil til å slippe ladetrykket ut i friluft når jeg slipper opp gassen, det fører til at lufta som er full vei til å bli sugd inn gjennom turboen bråstopper, og lufta må bråsnu og bli pressa ut av filteret igjen. Det kommer lyden av. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg