kardigan Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Hei! Nettopp laget meg bruker på forumet pga planer om å fikse opp en kurrant Bmw! Er bare med tanken enda fordi verken verkstedet eller penger er på plass. Ideèn er i hvertfall en E30 ix med m3 motor (3,2 Liter?) og turbo. Og sefølgelig senket med full styling og hellakkering. Rett og slett en rå bil. Har en del skruerfaring, men vet ikke så godt hva som passer sammen av deler og hva som må byttes av andre deler for å kompensere for en litt fetere motor. Dvs akslinger, bremser avstivning osv. Om det er noen som har litt peiling så må dere gjerne legge inn noen glupe svar, eventuelt komme med bedre forslag. Hovedsaken er at det må være E30 4x4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
excee Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 drøm videre Siter Bmw 325 E-36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 bør undersøke litt på bimmers.no ang drivverket ditt. lykke til men du må nok regne med fort 200000,- skal du kompensere den motoren + drivverk som tåler dette + å turbo konvertere en 3,2 liter koster en del. men får du tl dette blir dette bra!! MVH Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kardigan Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Hmmm! hehe, høres ut som jeg tar i litt mye. Får vel starte med å kjøpe en ix, å jobbe ut i fra det i første rekke:)! Men bilprosjekt skal det bli! Takker for svar og forslag:)! Som sagt så blir det vel ikke noe jeg starter med i morgen, men verkstedet reiser seg vel i løpet av vinteren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Skal man først kjøre på overlading så hadde jeg valgt 3L versionen med enkel VANOS. Alt som heter turbokonvertering så kan du ihvertfall regne MINST 100k for at alt skal fungere noe greit. Drivverket på iX er ikke akkurat noe å rope hurra over. Bare å ta seg en tur under å sjekke diverse dimmensjoner og oppheng så forstår du fort at dette ikke er noe Quattro takter. Skulle du nå bestemme deg for en 4x4 E30 med mye hk så må ihvertfall alt av overganger, fordelingskasse, stikkaksler..you name it. Ta deg en tlf til f.eks M. Schanke, da får du fort info om hva ting koster å få tilpassede i riktig dim. Fordelingskasser fra 20 lapper oppover... IKKE billig. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 ixdrivverket tåler ikke mye... Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.