Otto von Bismarck Skrevet August 3, 2003 Rapporter Share Skrevet August 3, 2003 Originally posted by RiZLa Type R spiller meget definert, stramt osv til prisen og har en temmelig godkjent SPL faktor også. Da bør den spille jævlig stramt. blah Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Originally posted by RiZLa Ingen kan kommer her å si at en stakkars liten puslete RF HE er bedre enn en Alpine Type R.. Type R er en kvalitets subwoofer som har andre kvaliteter enn å dunke rundt i gata, noe som ikke HE'n kan engang. Rockford er et meget respektert merke etter min mening, ikke noe dissing på gang. Men, tenk deg om da. Du kan ikke sammenligne en bunnmodell fra RF mot en Alpine Type R. Type R spiller meget definert, stramt osv til prisen og har en temmelig godkjent SPL faktor også. Type R anbefales! Best Regards Lars Ove Skarseth Team JL Audio Joda, for all del Type R subben spiller faktisk ganske så pent de...men de tåler jo nesten ingenting heller da :D @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Siden det såpass krangling her angående RF og Alpine, så får vel jeg også slenge meg med... ;) RF HE woofere ville jeg nok lagt litt under Alpine R... Men RF HE2 woofere ville jeg glatt lagt over Alpine R igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Originally posted by Bisarre Siden det såpass krangling her angående RF og Alpine, så får vel jeg også slenge meg med... ;) RF HE woofere ville jeg nok lagt litt under Alpine R... Men RF HE2 woofere ville jeg glatt lagt over Alpine R igjen. Joa, det var kanskje litt vel drøyt å påstå at RF HE spiller bedre enn Type R'en...men det er pinadø ikke langt i fra :D Har solgt endel av begge deler....men jeg må innrømme at i de tilfeller kunden velger mellom HE/HE2/HX2 og Type R...etter en lengre demo...så har det sjeldent gått Type R's favør.... Det jeg ikke liker med den er at den blir så jæskla anstrengt i lyden når den blir litt belastet....i kontrast til de andre subbene jeg nevnte :) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Det jeg ikke liker med den er at den blir så jæskla anstrengt i lyden når den blir litt belastet....i kontrast til de andre subbene jeg nevnte Ja det kan nok hende. Men så er jo type r stort sett en sq subwoofer da. Og, den liker mye watt. :P Siden det såpass krangling her angående RF og Alpine, så får vel jeg også slenge meg med... RF HE woofere ville jeg nok lagt litt under Alpine R... Men RF HE2 woofere ville jeg glatt lagt over Alpine R igjen. Totally agree.. Men, så spørs det jo hva folk prioriterer. BTW, noen som har hørt om JL Audio W7...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliBreez Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 hva koster de w7'ene? de skal jo være sinnsykt bra Siter don't hate the player, hate the game. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 CaliBreez: er de spl dynamics elementene bra? Dem er bra ja. En sånn 15" i lukka kasse på 45liter spiller forbanna pent. Den tar all musikk. Jeg har også målt den kassa til 138dB. Det burde holde for de fleste. Anbefales sterkt. Synd at prisene i Norge er så høye....:rolleyes: Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliBreez Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 vel... alt er dyrt i norge(?) koster i utlandet da? eventuelt sverige? har lysst å teste det oppsettet som hadde spillt høyest for minst mulig peng... 12" eller 15" ? ett eller to element? men det er ikke snakk om før neste år når jeg skal bytte ut anlegget :P Siter don't hate the player, hate the game. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 De JL audio subwooferne har en nesten uoppnåelig pris.. 10w7 har en pris på omtrent 10.000,- 12w7 : 12-13.000,- 13w7 : 14-15.000,- JL audio Monoblokker : 500/1 : 10-11.000,- (500w rms 1-4 ohm.) 1000/1 : 18-20.000,- (1000w rms 1-4 ohm) JL Audio Frontsett : XR-650CSi : 6-7.000 (2-veis) XR-653CS : 8-9.000 (3-veis) Holder på med et demobygg som inneholder 2 av de 10", 2 stk frontsett i front(3 veis, mellomtone på dashboardet) 4 stk midbasselementer, 2 i hver dør. Blir vel 2 stk 500/1 forsterkere, 2 stk 300/2, og en stk 300/4. Pioneer DEX-P9R og DEQ-P9 blir brukt som "hovedenhet", den komboen har en veil. pris på 26.000,- Har holdt på i 3 måneder i strekk hver dag, med bruk lyddemping til verdi av 6-7000 tilsammen, interiøret er gjort om,lakkert, jobbet mye med. Trukket om mye, glassfiber er lagt på sidepanel, lakket i bilens farge. Mye annet er lakket i bilens farge, mye krom detaljer. Dørene er ombygd. Verdien og arbeidet rundt kan ikke verdesettes.. It's just too damn much... Best Regards Lars Ove Skarseth Team JL Audio Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Originally posted by RiZLa It's just too damn much... Best Regards Lars Ove Skarseth Team JL Audio Hvilken bil bygges dette her i? Når legger du ut bilder av herligheten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Backflipp Skrevet August 5, 2003 Rapporter Share Skrevet August 5, 2003 Hadde også tenkt å teste ut den pakken til spl dynamics, men var ikke helt sikker hvor bra den var.... Siter - AUDI 100 quattro x-BMW 320i m-tech -solgt x-MB 230E 2.3l -spiker x-MB 190E 2.0l -spiker x-Opel Ascona C luxus -spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliBreez Skrevet August 5, 2003 Rapporter Share Skrevet August 5, 2003 må lissom vite hva man får for penga.. for under 10000 quids kan man jo få ei audison lrx monoblokk og et par RF he2... eller det spl dynamics kittet Siter don't hate the player, hate the game. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Backflipp Skrevet August 5, 2003 Rapporter Share Skrevet August 5, 2003 Ja, skulle helst hørt de spl dynamics spille før man kjøpte det. Er mye annet bra du får for rundt 10k. Siter - AUDI 100 quattro x-BMW 320i m-tech -solgt x-MB 230E 2.3l -spiker x-MB 190E 2.0l -spiker x-Opel Ascona C luxus -spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet August 5, 2003 Rapporter Share Skrevet August 5, 2003 Hvilken bil bygges dette her i? Honda Civic 94, blir en spesiell bil etterhvert.. Fullt wings West Avenger kit, breddede skjermer (mye!), 18" BK Racing 299 felger i black chrome m/ gullskruer, karbon angel eyes hovedlykter, carbon style baklykter. Osv osv osv osv.. Blir vel en spoon motor siden... Men, nå får det holde med knappe 100hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet August 5, 2003 Rapporter Share Skrevet August 5, 2003 Jeg skal love dere at Spl Dynamics spiller høyt!! Jeg har en 15" og DIG 1450. Spl Dynamics er et finsk merke, så hvor tror dere et er billig å kjøpe det?;) ;) Det er mulig å få 15" for ca 2000 kr der. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg