saga25 Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Ble medlem på dette forumet som resultat av søking på akkurat det problemet dere beskriver. Har for et par månder siden kjøpt en 2001 A6 2,4 med multitronic. Bilen har gått 160+ Har etterhvert fått problemer med rykking, spesielt i motbakke rundt 2000omn. Bilen har vært inne til kontroll på audi forhandler, hvorpå det ble forsøkt bytte av luftmassemåler, samt en pluggledning etter tilkobling til elektronisk feilsøking. Ingenting gav resultat, og bilen lugger fortsatt. Gutta på audi antyder at det kan være girkassa. Heldigvis har jeg garanti og gir meg ikke før problemet er løst. Bilen skal snart inn for videre feilsøking.Skal oppdatere når årsak til dette problemet finnes. Er du sikker på at det er multitronic du har og ikke tiptronic som jeg har på samme type bil av samme modell? Jeg har også en A6 2,4 quattro tiptronic. Jeg opplever ikke spesielle problem med denne automatkassen foruten at det virker som den slurer litt når den veksler til 2 trinnet ved fullt gasspådrag. Sluringen varer et sekund eller to før turtallel detter litt og den kobler helt inn. Mulig det skal være slik - har lest at noen mener dette skal være slik og at det er innbygd i kassenen denne sluringsfungsjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrynjarA6 Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Er du sikker på at det er multitronic du har og ikke tiptronic som jeg har på samme type bil av samme modell? Jeg har også en A6 2,4 quattro tiptronic. Jeg opplever ikke spesielle problem med denne automatkassen foruten at det virker som den slurer litt når den veksler til 2 trinnet ved fullt gasspådrag. Sluringen varer et sekund eller to før turtallel detter litt og den kobler helt inn. Mulig det skal være slik - har lest at noen mener dette skal være slik og at det er innbygd i kassenen denne sluringsfungsjonen. Jeg har en multitronic........... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arvidk Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Da er feilene fikset. Motorelektronikkfeilen var en defekt coil. Mht. girkassa er den nå skiftet med ei kasse fra en kondemnert tilsvarende bil. Kassa har gått bare 55000 km. Bilen ble som ny igjen, fantastisk forskjell! Avslo høflig tilbudet fra Møller Skøyen på 92.000,- for kasse og arbeid.. Må innrømmer at det kan bli lenge til jeg blir Audi-eier igjen, etter 3,5 år med utrolig mange feilsituasjoner og gjentatt krangling med både bilverksted og importør. Makan til lite smidighet og evne til selvkritikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saab EMS Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Dette er en tilbakemelding. Bilen min er nå kommet fra verksted og gearkasse er oppgradert fra 6 til 7 lameller. Dette ble veldig bra. Bilen er som ny med tanke på de problemer som var. Ny olje/filter er også utført. MEN. Det er en ting som jeg lurer litt på. Når jeg kjører i 90/100 så, uten forvarsel, nykker det i bilen en kort sekund. Så blir alt normalt igjen. Dette skjer ikke hver dag, men noen ganger. Software på kasse/motor er justert. Er dette et forvarsel på luftmengdemåler som går filleveien? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrynjarA6 Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Som tidligere sagt ble min bil skiftet girkasse på, men problemet med vibrasjonene vedvarte. Bilen var i dag inne til videre feilsøking, og et problem ble funnet! Styreenheten til girkassen, gav ikke fra seg signal. Dermed kan problemet være funnet. Grunnet mangel på tid skal bilen inn i neste uke for å forsøke å lokalisere signalbrudd. Håper dette kan være årsak til et meget irriterende problem! Hvordan ligger du an SABB EMS? Funnet noe mere feil? Tror du problemte jeg beskriver kan være årsak til at min bil fortsatt har vibrasjoner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saab EMS Skrevet September 13, 2008 Rapporter Share Skrevet September 13, 2008 Det er veldig viktig at det er kommunikasjon mellom gear og gearkasse. Uten dette vil gearkassen ikke velge idealspor (som nevnt tidligere i denne tråd). Resultat er at (nesten altid) gearkassen kjører i for høy utveksling med vibrasjon som resultat. Pris (Audi service)å skifte lameller er: 15.200 + MVA. Dette inkluderer skifte av styresensor og olje/filter. For Your Info. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi A6 type Skrevet April 3, 2011 Rapporter Share Skrevet April 3, 2011 Ble medlem på dette forumet som resultat av søking på akkurat det problemet dere beskriver. Har for et par månder siden kjøpt en 2001 A6 2,4 med multitronic. Bilen har gått 160+ Har etterhvert fått problemer med rykking, spesielt i motbakke rundt 2000omn. Bilen har vært inne til kontroll på audi forhandler, hvorpå det ble forsøkt bytte av luftmassemåler, samt en pluggledning etter tilkobling til elektronisk feilsøking. Ingenting gav resultat, og bilen lugger fortsatt. Gutta på audi antyder at det kan være girkassa. Heldigvis har jeg garanti og gir meg ikke før problemet er løst. Bilen skal snart inn for videre feilsøking.Skal oppdatere når årsak til dette problemet finnes. Har en A6 tdi 1999 mod med vanlig automatgor uten tiptr. På 235000 begynte girkassa å vibrere på rundt 2000 omdr. Jeg skiftet kasse og konverter på en Tysklandstur (kr 25 000 tror jeg det kostet) men nå etter 1,5 år og 20 000 km så kan bilen plutselig gire seg opp (ruser opp liksom) for så å oppføre seg helt normalt igjen. Jeg har ikke skiftet olje annet enn etter at jeg hadde kjørt 150 mil. Aner noen hva dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joss77 Skrevet Juli 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2011 Har en 99 mod A6 2.4 V6 Quattro med tiptronic som oppfører seg som flere her inne beskriver, ved både lav og høy hastighet i litt gass pådrag jager den mellom 1500-2000 omdr. Har vært inne å fått byttet olje og filter på kassa. Dette for 1 mnd siden. Skal nå til videre undersøkelse hos Møller i Trondheim. Når olje ble byttet sjekket de også feilkoder men ingen feil ble funnet der. Snakket med en jeg kjenner her om dagen som sa at kassa mest trolig er utslitt :( Har lest alt her inne om denne type kasse men om noen har flere tips om hva det kan være håper jeg Dere skriver inn :) Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joss77 Skrevet Juli 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2011 Da har jeg vært å fått sjekka gearboksen og konklusjonen er at den slurer på 5 giret så her må nok en gearboks overhaling til!! Skal bli spennende og se etter dette. Noen som vet om de alltid bytter alt i boksen, og setter inn flere lameller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.