skibstaen Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 hei.. eg sjiftet bakaksling på bilen.. å sjiftet hele bremse systemet bak samtidigt.... har ikke vert i noe framme.. men bremsene virker ikke :S veska rant ud når eg tok av bremsene bak.. men har fylt i ny.. å luftet.. er ikke luft i systemet.. men va er galt da ? Siter Volvo 240GLE Turbo Intercooler med datasprut å div snacks :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 stemplene har rusta fast? fortsatt luft i systemet? Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skibstaen Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 stemplene har rusta fast? fortsatt luft i systemet? nyoverhalte calipere.. må være mer luft.... men ingen andre ting de kan være? Siter Volvo 240GLE Turbo Intercooler med datasprut å div snacks :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 er sikkert bare luft.. ;) har du prøvd med en slange med luft når du skal lufte bremsene? jeg liker den metoden.. en lokk med en bilventil på og en slange som går fra et bildekk inn på ventilen og så er det bare å åpne luftenippelen for luftinga:thumb enkelt å greit!! :thumb Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 er sikkert bare luft.. ;) har du prøvd med en slange med luft når du skal lufte bremsene? jeg liker den metoden.. en lokk med en bilventil på og en slange som går fra et bildekk inn på ventilen og så er det bare å åpne luftenippelen for luftinga:thumb enkelt å greit!! :thumb denne måten har eg lurt litt på, blir det slik at en presser veske inn i systemet da eller? skulle til å skrive her at du sikkert har meir luft i systemet:): da eg skifta caliptera på min trudde eg oxo eg hadde fått ut all lufta men var nok litt igjen der ja:): så du får få med deg en og lufte litt til:D: Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 er sikkert bare luft.. ;) har du prøvd med en slange med luft når du skal lufte bremsene? jeg liker den metoden.. en lokk med en bilventil på og en slange som går fra et bildekk inn på ventilen og så er det bare å åpne luftenippelen for luftinga:thumb enkelt å greit!! :thumb Denne metoden funke ganske godt.. :) Reis til bilextra på bryne å kjøp. Tror det var 250 kroner den kostet. Men den er vel verdt det, er så myyye enklere å lufte sånn. Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 denne måten har eg lurt litt på,blir det slik at en presser veske inn i systemet da eller? skulle til å skrive her at du sikkert har meir luft i systemet:): da eg skifta caliptera på min trudde eg oxo eg hadde fått ut all lufta men var nok litt igjen der ja:): så du får få med deg en og lufte litt til:D: når man bruker et slikt system så presser man lufta ut bedre enn trå-inn-pedalen-luftinga... jeg synes det er en bedre metode iallefall;) Denne metoden funke ganske godt.. :) Reis til bilextra på bryne å kjøp. Tror det var 250 kroner den kostet. Men den er vel verdt det, er så myyye enklere å lufte sånn. koster jo ikke mere enn 100 lapp for et slikt lufte greier... jeg mener jeg ga 110,- for mitt.. man bør ikke ha mere enn 1.5 i trøkk når man lufter!! Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 hei.. eg sjiftet bakaksling på bilen.. å sjiftet hele bremse systemet bak samtidigt.... har ikke vert i noe framme.. men bremsene virker ikke :S veska rant ud når eg tok av bremsene bak.. men har fylt i ny.. å luftet.. er ikke luft i systemet.. men va er galt da ? litt offtopic..hehe..men har du litt info/bilder av 240in din eller?:) tråd? ser du har skrevet at du har datasprut..osv.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 når man bruker et slikt system så presser man lufta ut bedre enn trå-inn-pedalen-luftinga... jeg synes det er en bedre metode iallefall;) koster jo ikke mere enn 100 lapp for et slikt lufte greier... jeg mener jeg ga 110,- for mitt.. man bør ikke ha mere enn 1.5 i trøkk når man lufter!! Var ett billigere sett også, men jeg slo på stortromma å handla det dyreste.. :) Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg