acoupe Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Har merket at batteriet blir tappet litt og litt når bilen er skrudd av, ikke så mye at jeg ikke får startet dagen etter, men om bilen står stille i 4-5 dager så har det blitt så utladet at den ikke vil starte. Hvordan finner jeg ut hvor det trekker strøm? Det kan IKKE være de ekstra komponentene jeg har koblet til siden det er koblet bryter på alt som kutter strømmen helt, så det må være noe som er orginalt installert i bilen. Hjelp trengs :hello: mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorrieBoy Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Kan det være vifta som går for lenge? Det skjedde med meg en gang.. Ble fort tomt for batteri. Kjøpte meg ny regulator eller no til vifta synes jeg å huske. Bare et forslag du kan sjekke ut ;) Siter 90`corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikj Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Kan kanskje være en liten kortslutning en plass.. Siter 2000 VW Passat TDi 4-motion 2001 Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 vifta er det ikke, for pleier å sjekke at denne ikke går, eller går i det hele tatt..hehe Dessuten har bilen ikke blitt kjørt så lenge at vifta går noe i det hele tatt. Kortslutning, hvordan finner jeg ut om det er det og hvor?? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Finn fram et multimeter. Ta av + polen på batteriet. Sett multimeteret på ampere måling og koble det imellom batteri og + polen du tok av. Noter målingen, skal ikke være mer en noen få mA. Start med å napp ut sikkring for sikkring, og se om målingen går ned. hvis du ikke finner kurs, så begynn med å koble fra ting og ledninger. Finner du ingenting? koble fra dynamo og starter. Dynamoer kan stjele strøm like my som de produserer. Eneste måten du finner noen små motstands kortsluttning er å måle deg fram som jeg sa over. men er vel neppe noen direkte kortsluttning. Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KloA Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 evt. kan du jo ha en rabiat bensinpumpe? vill gjetting nå, men min gikk helt av seg selv når bilen sto av for en stund siden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mosk Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Kjører du lite kan også batteriet ditt være dødt,det blir ikke skikkeligt ladet av å kjøre i 5 min så da blir det dårligt visst du jør det for mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Jeg har hatt lødd med min at slangen fra vakumpumpa til ene sentrallåsen hadde hoppet av, dermed sto den å jobba myhe lenger+ at den startet opp igjen etter at jeg hadde gått fra bilen... Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 men det høres gått når du skal låse. Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 ellers så kan faktisk batteriet ditt begynne å bli dårlig. min var på akuratt samme måte, når den stod noen dager starta den ikke, var mindre strøm etter ei natt feks osv.. jeg trodde også at det var noe som dro strøm og mistenkte kortslutning ved spillern men var bare batteriet . men ta feilsøkinga som Nitros foreslo, er sånn du må gjøre det :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg