Ost Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 15 500 sek skal GIK ha for turbobyggsats til bilen din (hvis jeg ser på riktig bil da...). Under 14 norske lapper det... ( Denne var til rdl btw... ) Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet September 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Har kontaktet gik i norge... Regner med at det er samme greia som i Sverige.... Har jo en t-3 turbo liggende, så det må jo være mulig å få kjøot "resten" ... 200hk holder for meg... :) Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 ville uansett overhalt motor og drivverk før jeg satte på turbo på en bil som har gått såpass ( mener det var snakk om 270kkm ) .. ellers vil du nok få deg et par morsomme overraskelser :D Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Originally posted by RST ... 200hk holder for meg... :) 200hk kan umulig være nok! Jeg har ca det dobbelte og syns det er for lite :rolleyes: :D Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet September 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Nei det blir vel egentlig aldri nok, men må sette meg noen realsitiske mål.... Og med dden økonomi en student har så finnes det jo en del begrensninger... :( På denne bilen får det holde med 200 hk... Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet Oktober 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Har vært på e-bay og rota litt... :) Fann et komplett sett med ic til 626 2.2l... Lurte på om det er noen som vet om det er samme manifoild på disse bilene?? Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet Januar 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Når har ting ordnet seg litt! Har funnet tak i komplett turbo med manifoild, og alt av slanger, rør, downpipe og intercooler.... Dette er hentet fra en Ford Probe 2.2 turbo. Det er jo Mazda motor som står i denne! Manifoild får jeg laget på et sveisverksted (2.2 manifoild passer ikke) I tillegg tenkte jeg å kjøre Haltech F5 tillegsinnsprøytning (ønskes kjøpt) og Micro Dynamics Boost Retarder EMS6 (ønskes kjøpt) Skal få laget meg 2,5" eller 3" eksos med 5" utblås. Og montere blow-off! Noen forslag til blow-off ventil som gir mye lyd ved 0,6bar? Har prøvd membran ventil før, disse lagger mye lyd, men er treige og lett og ødelegge... Noe annet jeg har glemt nå eller? Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet Februar 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 3" eksos er på vei! Kjøpte bare noen universal-rør, målte noen vinkler og greier... Blir 3" fra downpipen freløpig, og rett ut til eksospotta bak! =) Har også kjøpt meg ekstra bensininnsprøytning... MF2 med 2 ekstra dyser! Da har jeg vel stort sett alt som trengs! Eneste jeg vurderte er et product som heter Boost retarder .... Vil dette være nødvendig? Skal som sagt ladde ca 0,6.. Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 nå nærmer det seg montering, har fått en som skal lage meg manifoild.. Videre så skal jeg kjøre dobbel topp-pakning med kobberplate i mellom... Pratet med en mazda mekaniker om dette, og han mente da at jeg kunne kjøre med ca 0,8 i trykk.. Noen som har meninger om dette? Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 0,8 bar høres mye ut hvis du skal ha litt holdbarhet på det med orginale stempler, eller er stemplene til mazda bra nok fra før? De fleste guider jeg har lest om turbokonvertinger anbefaler maks 0-5-0,6 bar på standard motor med 9:1 i komp. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 jo fikk høre at jeg kunne kjøre 0,6 slik som motoren var.. med tillegssprut såklart.. men kompen blir jo forandra når jeg får doble pakninger med kobberplate imella.. Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 hvor mye blir den forandra? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 morsomt med sånne prosjekter.. stå på :) eksempel på dump som lager mye lyd er vel f.eks. TurboXS RFL og GReddy Type-S.. (jeg har sistnevnte selv).. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Originally posted by trra hvor mye blir den forandra? Er jeg ikke helt sikker på enda.. det kommer litt ann på tykkelsen på kobberplaten.. skal undersøke dette nærmere!! Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Originally posted by TG1 morsomt med sånne prosjekter.. stå på :) eksempel på dump som lager mye lyd er vel f.eks. TurboXS RFL og GReddy Type-S.. (jeg har sistnevnte selv).. Skal jo ikke kjøre så mye trykk! :( har blitt fortalt at rfl ventilen blir litt for stor da, og at jeg heller bør satse på en mindre.. Ønskeventilen min er en hks ssqv ventil, men det er kanskje ikke helt passende til min bil.. :( Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.