henning_dt85 Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 hei! Har en audi 80 B3 88`modell. den mistet alt lyset i instrumentpanelet på en gang. Tenket først på pærene, men er så rart at alle pærene gikk samtidig. Noen som vet eller tror noe annet? Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 er det mulig at det kansje kan være en sikring? Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 ja, har tenkt på det, men har ikke instruksjonsboka da. Noen om kan sjekke? Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 det står ikke på innsiden av dekselet til sikringene? har ikke sjekket audien, men det gjorde det på mantaen jeg hadde før. Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l4rsh Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 på min b4 står det hva de forskjellinge sikringene er til på sikringsbokslokket Siter xaudi coupe2.8q xpeugeot 205gti xmazda 929lht xford capri2.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 D står i lokket på sikringsboksen hva sikringene går til, kan være en sikring, kan være bryteren for å dimme lysene i instr. Og det kan være brudd\kortslutning i ledningsnettet i bakluka, d er et velkjent problem på disse bilene. Min begynte å sprenge sikringen, skiltlys og tåkebaklys funket ikke, kappet ledningene ved hengslene på venstresiden på bakluka, skjøtet dem, og alt i orden.. Nytt ledningsnett hos Audi kostet ca 1800kr.. Lykke til. :) Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 det står bare sikring 1-2-3 osv. Den er lagt så trang inni vannkassa at om det hadde stått noe der hadde det ikke vært til nytte. Snakket med en annen som hadde en slik bil i går, han sa at kombiinstrument (?) og ryggelys har sikring 12 ( ryggelys har jeg jo heller ikke...), men den sikringen var hel. Prøvde å bytte pærene på instrumentpanelet med det endte bare med at det aller siste lyset gikk, det i den digitale klokka. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om denne bilen, men er irriterende å kjøre om kvelden og bremse opp for mye forbi fotobokser og ikke vite hvor fort man egentlig kjører. Dimmebryteren? Tenker du på den lile hendelen hvor man kan skifte til park og nær/fjærnlys? Lyset i panelet gikk på før da ja, men hva skal være feil med bryteren.....? Brudd i luka, hvordan virker det inn på lyset i instrumentpanelet når ikke sikringen har gått? Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 D står i lokket på sikringsboksen hva sikringene går til, kan være en sikring, kan være bryteren for å dimme lysene i instr. Og det kan være brudd\kortslutning i ledningsnettet i bakluka, d er et velkjent problem på disse bilene. Min begynte å sprenge sikringen, skiltlys og tåkebaklys funket ikke, kappet ledningene ved hengslene på venstresiden på bakluka, skjøtet dem, og alt i orden.. Nytt ledningsnett hos Audi kostet ca 1800kr.. Lykke til. :) Samme på min, jeg "mistet" ryggelys og tåkelys bak, da hadde ledningene knekt inne i strømpa ved hengslet til bakluka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Er nok sannsynligvis ledningene i bakluka som er ødelagt. Med dimmebryteren til lysene i instr. mener jeg den pinnen til venstre på instr. som du kan justere lysstyrken i instr. med. Men ettersom du ik har ryggelys ville jeg sjekket de ledningene. De står festet i hengselen til bakluka, på venstre siden.. Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l4rsh Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 det står bare sikring 1-2-3 osv. Den er lagt så trang inni vannkassa at om det hadde stått noe der hadde det ikke vært til nytte. Snakket med en annen som hadde en slik bil i går, han sa at kombiinstrument (?) og ryggelys har sikring 12 ( ryggelys har jeg jo heller ikke...), men den sikringen var hel. Prøvde å bytte pærene på instrumentpanelet med det endte bare med at det aller siste lyset gikk, det i den digitale klokka. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om denne bilen, men er irriterende å kjøre om kvelden og bremse opp for mye forbi fotobokser og ikke vite hvor fort man egentlig kjører. Dimmebryteren? Tenker du på den lile hendelen hvor man kan skifte til park og nær/fjærnlys? Lyset i panelet gikk på før da ja, men hva skal være feil med bryteren.....? Brudd i luka, hvordan virker det inn på lyset i instrumentpanelet når ikke sikringen har gått? det lokket kan du ta ut, dytt det til høyre og dra det ut. dimmebryteren er den lille skruknotten som står nedenfor turtellern ved siden av tempmålern. tror det var der den sto. du kan vri på den og lyset dimmes. Siter xaudi coupe2.8q xpeugeot 205gti xmazda 929lht xford capri2.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 ja, den bryteren ja. Det skjer ikke noe om jeg vrir på den. Prøvde et par nye pærer men fortsatt like mørkt. skal sjekke opp ledningene til luka etterpå, men tåkelys virker da.... Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 har skjøta alle ledningene til luka nå, utenom en svart ledning. Det var en litt spesiell ledning, med tråder inni istedet for kobber. Jording? Tenkte kanskje det var jordinga, men det er ikke ryggelys nå heller, samt at skiltlys har sluttet og virke. Blir bare værre og værre dette...... Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Da har du nål feil der bak, ryggelys og skiltlys går i de ledningene, eg klipte av alle sammen å skjøtet de sammen, og alt i orden.. Når d var kortslutning der bak, gikk sikringen til instr.lysene. Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet August 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 ja, var faktisk en sikring som hadde gått, men ikke sikringen som var oppgitt i brukerhåndboka. velvel, da var det bare ryggelys igjen. Regner med at det er bryteren. Noen som vet hvor den sitter i farta? Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg