tOFFY Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Men det er akkurat nå som det var før. Du misforstår hva blandingsgass er. I alle blandinger er det en hovedtype, Edel eller aktiv. Eneste gassen som blir brukt "ren" som jeg har vært borti er ved sveising av titan med tig. Det krever argon med høyere renhet enn normalt. Normal argonblanding er argon 4.0 og normal co2 blanding er 18. Hos oss blir det brukt Yara og de kaller denne sec 18, samme som aga sin misson 18. Disse har hver sin fordel på hver sin side. Prøv å tigsveise en rustfrirør med sec 18 bakgass og se selv problemet i forhold til en sveis med argon 4.0 på samme rør Mvh Nå har jeg alt nevnt de blandings gassene vi bruker, og att vi bruker Mison AR til Aluminium og stål/rustfritt. Vi bruker også Mison 18, siden den øker effektiviteten ved sveising av stål. Undskyld att jeg spørr men leser du bare halvparten av hva som blir skrevet? Og både Mison 18 og AR er relativt nye gasser. Argon slutta vi med for 10 årsiden. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg