Snoop_G Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Tenkte eg skulle kjøpe meg slik nå, prøvekjørte en slik i helgen. Gikk friskt det og deilige kjøreegenskaper. Sitter godt med 235.35.18 og 265.35.18 på hjula. Men lurte på om det er noe eg bør passe meg for på disse bilene utenom rusten. Åssen e den motormessig, understellet osv? Noen erfaringer? Takker for alle svar :D Siter Opel Omega 3.0 MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gitarsan Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 bensinmotorene pleier å være skuddsikre... generele problemer hos bmw er forstillinga, foringer og slikt.... hvor langt har den gått? Siter "The only workout your getting is stretching the truth and jumping too conclusion" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Det har vært endel problemer med bmws vinkelåttere (M60), spesielt sylinderforingene. Disse var laget av Nikasil, og ble fort slitt ved mye småkjøring, hvor motoren ikke ble ordentlig varm f.eks. Dette gjorde at bilen nesten drakk olje. Endel av disse blokkene ble byttet på garanti, noen til nye blokker med Nikasil, mens andre fikk blokker med Alusil-foringer. Disse hadde ikke det samme problemet. En annen feil på biler som har gått langt, er at boltene som holder oljepumpa kan løsne så smått, med lavt oljetrykk som følge av dette. Ellers så er det vanlige BMW-feil, som nevnt over. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Det at oljepumpen løsner merker du ved en klakkklakkklakk lyd i det du stopper motoren. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoop_G Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Takker for svar folkens, ser ut til at det blir et BMW kjøp tenker eg, selv om alle eg sier ikke kjøp BMW. Hehe Siter Opel Omega 3.0 MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radiaki Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Takker for svar folkens, ser ut til at det blir et BMW kjøp tenker eg, selv om alle eg sier ikke kjøp BMW. Hehe Passer du på å etterstramme oljepumpa og boltene i motor som holder toppen så skal de gamle M60 v8'erne holde lenge. Spesielt 3.0 litern er slitesterk, mye gods i den ;) Er selv veldig fornøyd med min M62 3.5 liter, fint bunndrag i de og behagelige kjøremaskiner. Samtidig sparker de passe bra når man ønsker å dra på litt.. Siter (*) BMW Z3 Coupe 2.8 (*) 1999 BMW 520i touring (x) 1996 BMW E39 535i manuell (x) 1988 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Dette er gode biler. Skikkelig herlig å kjøre. Jeg anbefaler definitivt kjøp. Du vil ikke bygge den om til manuell også da? Hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoop_G Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Vil ha automat eg, så på en med manuell og, men tror eg går for autolat eg:P hehe. Den e gått ca 170000 tror eg, husker ikke det i farten.. Så faktisk en 540 på autodb, hadde vært noe det.. hehe Siter Opel Omega 3.0 MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg