NCruizer Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Hei! ny her:thumb Har et lite irreterende problem med sonataen min: Bilen har i det siste hatt en lei uvane å "tikke" når jeg starter den, dette forekommer nesten bare når det er kaldt ute eller hvis bilen har stått lenge i ro, som den oxo ofte gjør åsså. må jeg kansje få ventilene justert inn, eller er dette en tettering som har blitt slitt ned? Motoren er en Mitsubishi 3.0L 12v V6 "Sigma" som er snart gått 200.000km. Jeg steller bilen meeeget godt, skifter ofte olje, og bruker kun dyre merker som Valvoline max life, kjører ikke så ofte heller, men vil jo ha bilen i best mulig teknisk stand, så hvis noen vet noe om hva det kan være og/eller hva jeg bør gjøre så er det bare å poste. håper på det beste :): mvh Siter Ford - gives you more Granada - "A car made with serious intent for serious men" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Hmm, begynner de hydrauliske ventil løfterne og ta kvelden da? tvilsomt for det er en solid motor dette her. Min tikker hvist det er litt lite olje på motoren, tar en stund før oljen fyller gapet mellom ventilen og løfteren. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg