maxmarius Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 offa.. på 14 dage har jeg havarert 2 turboer.. dritt lei.. den første turboen fikk en liten 90 graders vinkel som står i luftmasse måleren i framm kant av måleren rett inn i skovlene på turboen, løsna å knuste hele innmaten i turboen.. det vart en dåli dag gitt.. fant biter inni cooler å ellers masse metall støv, så jeg fikk meg en utroli til rengjørings jobb.. så bestilte jeg meg en helt ny turbo fra iglebæk motor, den hadde jeg på 3 dager,. så monterte jeg den samme dag,, å 10 bruks dager senere er f... meg den også havarert 8000 rett i dass.. men ikke på samme måte som den første da. bare ett helt sykt til slakke i lagrene, sku tru turboen hadde gått en million.. sjønner ikke at det er mulig.. er sånn en ulyd att det er sykt.. sjekka om turboen fikk olje, å det har den gjort.. å alt er tett å fint. sjønner ingen ting jeg nå.. så det domme med hele greia er at iglebæk har ferie til 14 august.. å jeg har ikke hatt bil sidn fredag.. arg.. lei av å kjøre atv nå... noen som har tips om hva kan ha sjedd?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 reklamer på den turbo'en. må ha noe garanti på den eller? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmarius Skrevet August 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 reklamer på den turbo'en. må ha noe garanti på den eller? ja jeg håper rå at det er noe slags form for garanti.. har kostet meg 80000 volvoen nå, har ikke lyst å koste på 8800 for en ny turbo ijen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 det skal være garnati på slike turboer, men er du slapphent med og la turboen få kjøling etter att du har kjørt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 åssen turbo er det? kjører du med orginal manifoil? hvor høyt ladetrykk bruker du??.. tenker på mottrykk jeg Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 får turboen olje, kan jo hende at røret er tett Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 tørr jeg spørre hva slags olje du kjører? bytta du olje samtidig med turbo? Dro du på starteren 6x10 sek uten coilkabel før du starta motoren? Følger med et skriv når du kjøpte turboen fra iglebækk... der står det tips og triks ang. montering av turbo, og disse er fra Svensk Turboservice (Som iglebækk bestiller fra), turbo-bransjens beste turbo-verksted. Brukes av en haug med rally-førere, racing, maritim.... utrolig flinke og gode folk! Har selv en 16t-turbo liggende fra iglebækk som skal på i over i morgen... og jeg kommer til å følge instruksene nøye hvertfal..hehe:) Skal være 1 års garanti på turboene fra Svensk Turboservice trur jeg. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Skulle Du hamna i den situationen att Din bytesturbo också blivit skadad, bör Du vara medveten om att ett teknisk fel på nyrenoverad turbo, i de flesta fall orsakar haveri inom 1-10 minuter (alltså omedelbart). Haverier som uppstår efter denna tid, orsakas nästan alltid av något fel på motorn (förutom dålig balansering och korrisionsskada). I de flesta fall är detta kopplat till samma fel som nämns ovan, men det kan också bero på luftfickor, som oftast uppstår efter motorrenovering eller oljebyten, men som också kan finnas i oljefilter eller i en uttorkad motor, som stått still några dagar. Låt alltid motorn stå och gå på tomgång tills full motortemperatur har uppnåtts (5-10 minuter). Sedan kan Du varva/gasa motorn försiktigt, utan belastning, så att turbon inte varvar upp. Vid denna lättvarvning ökas oljeflödet mycket, och Du spolar på så sätt ut de flesta luftfickorna. Men kom ihåg - Varm motor så att alla termostat är öppna (olja och vatten), annars stannar luften ofta vid termostatet. gjelder vel også nye turbo'er og ikke bare bytteturbo... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmarius Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 heisan, det er en 300 trim flow turbo. 940 orginal manifoild.. ja jeg kjørte opp oljetrykke før jeg starta jah, og jeg har sjekket at mturboen får olje.. kjører på en dyr castrol olje, men ojen byttet jeg ikke samtidig så turbo, jeg har montert flere turboer før, på cossi det da,sjønner ikke va som har sjedd, håper på at det er en garanti sak,å jah, jeg bruker å kjøle turbo før jeg stopper bilen jah.. er vant med turbo biler, men akkurat denne type problem er nytt for meg.. er så sykt slakke i lagrene at det er rart.. hmmm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 produksjonsfeil får vi håpe. krysser fingrene. Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Låt alltid motorn stå och gå på tomgång tills full motortemperatur har uppnåtts (5-10 minuter). Sedan kan Du varva/gasa motorn försiktigt, utan belastning, så att turbon inte varvar upp. Vid denna lättvarvning ökas oljeflödet mycket, och Du spolar på så sätt ut de flesta luftfickorna. Men kom ihåg - Varm motor så att alla termostat är öppna (olja och vatten), annars stannar luften ofta vid termostatet. gjelder vel også nye turbo'er og ikke bare bytteturbo... Jøss.. 5-10 min var ikke lite heller det da. Takk for informasjonen. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.