Gå til innhold

EPC Lampa

Ranger emnet


Mr. Leon

Anbefalte innlegg

Hei

 

Var ute på langtur her om dagen og da gikk plutselig bilen over i nødmodus tror jeg, hadde ihvertfall veldig lite respons på gasspedalen. Fikk ikke opp turtallet. I samme øyeblikk som dette skjedde så begynte EPC lampa (Electronic power control) å lyse. Fikk stanset bilen inntil veikanten, stoppet motoren og startet den igjen og da funket den like fint. EPC lampa var slukket.

 

Noe som har erfart samme problem? Eller har noen noe formening om hva som er galt? Har lite lyst til at det skal skje igjen og kunne tenke meg å finne ut av det.

 

På forhånd takk for alle svar.

 

Mvh

 

Marius

2001 Seat Leon 4 1,8T 180hk++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hadde samme problemet med min bil. Da hadde jeg feilkoden at dreimomentet hadde oversteget et nivå. Dette skjedde ikke under fullt gasspådrag, men når jeg akselrerte pent og pyntelig med litt turbotrykk. Har du chippet eller mappet bilen ligger nok feilen i programmet.

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den feilen der er livsfarlig. Ikke gøy å måtte stoppe på motorveien. Mulig du bare kan vri om tenningen? Kanskje litt skummelt i fart?

 

Prøv en annen map, eller ta den bort. (Sistnevnte kanskje mest fornuftig?)

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært borti lignende flere ganger på Tdi motorer. På de har det vært litt problemer med reléer og ventiler i forbindelse med turbostyringen. Slik at man ikke får noe turbo trykk. Vet ikke om det er samme greiene på bensinmotorene da..

 

forresten, er bilen chippet? isåfall hvilken chip?

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt TS og fortell dem hva som skjer. Ikke bruk penger på verksteder, eller få noen med vagcom til å lese ut feilen gratis.

 

Her er feilen jeg hadde: 17743 Engine torque management 2:

 

Dette er svaret fra egil hos ES-tuning som har mappet min bil:

 

"Dette bety at momentovervåkning, reguleringsgrense overskredet. Ligger i filen som er lastet inn. Kom innom så fikser jeg det."

 

Dette kaller jeg god service, tok ikke en krone for å lage en helt ny fil til meg!

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår