Gå til innhold

Rekke6 i 240

Ranger emnet


fsl

Anbefalte innlegg

når det gjelder prisen for ombyggingen av butvhers bil så er det inkludert deler som brodern har lagt ut for ,overhaling/montering av truetrac, senking av bilen, alt elektrisk , byttet komplett dash(med rattstamme osv) tilpasset eksos og skaffet dette, spesialtilpasse travers girkasse,montere servo og så videre.. en del arbeid , men artig tilslutt...volvohuggeren i Bergen skaffer b6304fs (rekke6 204hk hvis trådstarter lurer) til ca 12-15k ,husker ikke om kassa er med.. evt kjøpe 960 i sweden og selge den i deler etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder prisen for ombyggingen av butvhers bil så er det inkludert deler som brodern har lagt ut for ,overhaling/montering av truetrac, senking av bilen, alt elektrisk , byttet komplett dash(med rattstamme osv) tilpasset eksos og skaffet dette, spesialtilpasse travers girkasse,montere servo og så videre.. en del arbeid , men artig tilslutt...volvohuggeren i Bergen skaffer b6304fs (rekke6 204hk hvis trådstarter lurer) til ca 12-15k ,husker ikke om kassa er med.. evt kjøpe 960 i sweden og selge den i deler etterpå...

Ja, dette stemmer..

MYE av utleggene var på smådeler!!

 

Rør, slanger, servopumpetank, et par ødelagte speedometer som jeg kjøpte, bunnpanne, pakninger, tonehjul til 960, truetrac diff, shims, ++++..

 

Jeg betalte vel ca. 10k for selve arbeidet på bilen (ikke for deler), da var det følgende:

* dreiing av diff

* bytte av bakaksel til 1031

* montering av diff i aksel, montering av 960 tonehjul..

* elektrisk arbeid

* innjekking av motor

* montering av fjærer/dempere fremme

* custom lagde motorfester

* tredje motorfeste, aka. anti-vridningsstag

* bytte av dashboard, inkl dashboard

* bytte av ratt, betalte vel 300kr for servorattet

* ombygging til servo, med bærekuler

* senking av GIRtraversen (ikke motortraversen, som noen folk her tror..)

 

Ellers, var det utlegg som:

Eksos - jt superflow, ca 3000kr

custom collector: 1800kr ca..

to speedometer: over 1000kr tilsammen, da ene var ødelagt

bunnpanne: 700kr

pakninger, m.m... xxxkr

servopumpetank: mener den kostet 800kr?

ny lambdasonde, med forlengelseskabel: 1500kr mener jeg det kom på

motor, gir, m.m: 10.000kr

bunnpanne: 700kr

bla bla bla..

gule koni, lesjöfors, servo, etc. etc.

264 whiteline stabstag fra bcb.no, ++++++++

++

++++

+

 

og enda mer PLUSS

 

ja, det lønner seg ikke økonomisk å montere sekser i 240, om det er effekt dere er ute etter, for rimelig peng.. Unntaket er om dere har masse deler tilgjengelig, evnt. kjenner noen som har masse deler som "gies" bort..

 

Jeg måtte kjøpe det meste nytt, hos volvo.. Det gikk mer enn en halv formue bort, men jeg kunne ikke stoppe prosjektet når det var i gang, da hadde jo alt vært sløst..

 

Hadde jg visst alle utleggene, hadde jeg heller hugget en 960 fra sverige og sluppet billigere unna.. evnt hadde jeg kanskje ikke satset på sekseren..

 

Derimot, må jeg si at jeg er veldig fornøyd med motoren, bensinforbruk (under literen, på aktiv kjøring!), samt også den autolatgiren.. Den girer veldig fint..

 

Bilen akser bra, henger bra, etc...

 

ps. jeg regnre ikke med dekk/felger i ombyggingen, da det er forbruksvare, som bensin.

 

se i prosjekttråden min.. jeg har brukt MYE mer enn 30k på denne bilen desverre :S Jeg trodde jeg kjøpte komplett motor og gir, men det var langt fra sannheten, viste det seg.

 

moralen er: kjøp helst en komplett bil feks. i .se, så vet du at du har alt..

huggeren tar 15k for en b6254, uten gir, etc. bare motoren...

 

 

Her hadde jeg passert 50.000kr

Passert 60.000kr (over et år siden)

 

i ettertid, har jeg:

kjøpt originalt spacerkit

solgt eiker, kjøpt superdtm 18x8.5, 225/35-18 dekk

byttet coil på ene sylinderen

kjøpt nye fangere (ble påkjørt)

kjøpt karrosseriavkapp fra 740

fått sveist batteriplate bak

kjøpt nye twinturbos, m. manifoil, fra s80t6

fått på "stag bærebru"

m.m.

 

ps. jeg mener ikke å "skryte" over utlegg, da jeg synest det ikke er gøy å bruke så mye på bilen :P Jeg vet at mange her har dyrere biler enn de usle 100k som jeg kanskje har brukt på bilen min de siste årene, men, ja.. Jeg har til tider vært litt "faen, jeg er lei av å kaste penger på bilen"....

 

vet ikke om flere har slikt til tider?

spesiellt når jeg sitter med leilighet også (derfor prosjektet mitt har stått rimelig stille siste året)..

 

men, men.. leiligheten er iallefall investering, noe leketøyet 242'en ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår