Colli Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Er jo greit å få motoren lavere også da! ;) Lavere tyngdepunkt, bedre kjøreegenskaper. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 blir jo ikke noe bakkeklaring da. så får jo ikke senka bilen! Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Sett i volvo's D5 motoren ;) skal la seg gjøre og sette på datasprut og kjøre opp litt trøkk :thumb Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 blir jo ikke noe bakkeklaring da. så får jo ikke senka bilen! Dere kappekarer liker jo at det subber og tar nedi over alt, så hvorfor ikke?! :D Nei, men det er en del ombygging for å få 6`er i 240! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 kappe? kjører vel coilovers? ekke så mye. etter hva jeg har kommet fram til så er motorfester eneste Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 når det gjelder prisen for ombyggingen av butvhers bil så er det inkludert deler som brodern har lagt ut for ,overhaling/montering av truetrac, senking av bilen, alt elektrisk , byttet komplett dash(med rattstamme osv) tilpasset eksos og skaffet dette, spesialtilpasse travers girkasse,montere servo og så videre.. en del arbeid , men artig tilslutt...volvohuggeren i Bergen skaffer b6304fs (rekke6 204hk hvis trådstarter lurer) til ca 12-15k ,husker ikke om kassa er med.. evt kjøpe 960 i sweden og selge den i deler etterpå... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Sett i volvo's D5 motoren ;) skal la seg gjøre og sette på datasprut og kjøre opp litt trøkk :thumb Lykke til!!:hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Har fortstatt til gode å se dette med D5 i en bakhjulstrekker, ser for meg at det er helrått, er en grom motor!ligge sidelengs på 1500rpm;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 når det gjelder prisen for ombyggingen av butvhers bil så er det inkludert deler som brodern har lagt ut for ,overhaling/montering av truetrac, senking av bilen, alt elektrisk , byttet komplett dash(med rattstamme osv) tilpasset eksos og skaffet dette, spesialtilpasse travers girkasse,montere servo og så videre.. en del arbeid , men artig tilslutt...volvohuggeren i Bergen skaffer b6304fs (rekke6 204hk hvis trådstarter lurer) til ca 12-15k ,husker ikke om kassa er med.. evt kjøpe 960 i sweden og selge den i deler etterpå... Ja, dette stemmer.. MYE av utleggene var på smådeler!! Rør, slanger, servopumpetank, et par ødelagte speedometer som jeg kjøpte, bunnpanne, pakninger, tonehjul til 960, truetrac diff, shims, ++++.. Jeg betalte vel ca. 10k for selve arbeidet på bilen (ikke for deler), da var det følgende: * dreiing av diff * bytte av bakaksel til 1031 * montering av diff i aksel, montering av 960 tonehjul.. * elektrisk arbeid * innjekking av motor * montering av fjærer/dempere fremme * custom lagde motorfester * tredje motorfeste, aka. anti-vridningsstag * bytte av dashboard, inkl dashboard * bytte av ratt, betalte vel 300kr for servorattet * ombygging til servo, med bærekuler * senking av GIRtraversen (ikke motortraversen, som noen folk her tror..) Ellers, var det utlegg som: Eksos - jt superflow, ca 3000kr custom collector: 1800kr ca.. to speedometer: over 1000kr tilsammen, da ene var ødelagt bunnpanne: 700kr pakninger, m.m... xxxkr servopumpetank: mener den kostet 800kr? ny lambdasonde, med forlengelseskabel: 1500kr mener jeg det kom på motor, gir, m.m: 10.000kr bunnpanne: 700kr bla bla bla.. gule koni, lesjöfors, servo, etc. etc. 264 whiteline stabstag fra bcb.no, ++++++++ ++ ++++ + og enda mer PLUSS ja, det lønner seg ikke økonomisk å montere sekser i 240, om det er effekt dere er ute etter, for rimelig peng.. Unntaket er om dere har masse deler tilgjengelig, evnt. kjenner noen som har masse deler som "gies" bort.. Jeg måtte kjøpe det meste nytt, hos volvo.. Det gikk mer enn en halv formue bort, men jeg kunne ikke stoppe prosjektet når det var i gang, da hadde jo alt vært sløst.. Hadde jg visst alle utleggene, hadde jeg heller hugget en 960 fra sverige og sluppet billigere unna.. evnt hadde jeg kanskje ikke satset på sekseren.. Derimot, må jeg si at jeg er veldig fornøyd med motoren, bensinforbruk (under literen, på aktiv kjøring!), samt også den autolatgiren.. Den girer veldig fint.. Bilen akser bra, henger bra, etc... ps. jeg regnre ikke med dekk/felger i ombyggingen, da det er forbruksvare, som bensin. se i prosjekttråden min.. jeg har brukt MYE mer enn 30k på denne bilen desverre :S Jeg trodde jeg kjøpte komplett motor og gir, men det var langt fra sannheten, viste det seg. moralen er: kjøp helst en komplett bil feks. i .se, så vet du at du har alt.. huggeren tar 15k for en b6254, uten gir, etc. bare motoren... Her hadde jeg passert 50.000kr Passert 60.000kr (over et år siden) i ettertid, har jeg: kjøpt originalt spacerkit solgt eiker, kjøpt superdtm 18x8.5, 225/35-18 dekk byttet coil på ene sylinderen kjøpt nye fangere (ble påkjørt) kjøpt karrosseriavkapp fra 740 fått sveist batteriplate bak kjøpt nye twinturbos, m. manifoil, fra s80t6 fått på "stag bærebru" m.m. ps. jeg mener ikke å "skryte" over utlegg, da jeg synest det ikke er gøy å bruke så mye på bilen :P Jeg vet at mange her har dyrere biler enn de usle 100k som jeg kanskje har brukt på bilen min de siste årene, men, ja.. Jeg har til tider vært litt "faen, jeg er lei av å kaste penger på bilen".... vet ikke om flere har slikt til tider? spesiellt når jeg sitter med leilighet også (derfor prosjektet mitt har stått rimelig stille siste året).. men, men.. leiligheten er iallefall investering, noe leketøyet 242'en ikke er. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg