Gå til innhold

Foringer i forstilling

Ranger emnet

omega25td

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem. Er på utkikk etter polyurethane foringer til bærebruene foran i min 94mod Omega 2,5td.

De originale foringene holder ikke mål. De forreste foringene slipper på no-time...

så har for tiden Nylon-foringer. Men, synes disse er i hardeste laget.

Noen som har peil på dette?

-94' Omega CD 2,5td (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har et problem. Er på utkikk etter polyurethane foringer til bærebruene foran i min 94mod Omega 2,5td.

De originale foringene holder ikke mål. De forreste foringene slipper på no-time...

så har for tiden Nylon-foringer. Men, synes disse er i hardeste laget.

Noen som har peil på dette?

Nylonforinger? hvor fikk du tak i de? eg og har spurt litt rundt om slike foringer til bærearmene framme, men e jo ingene som har noe.. eg spurte Tigeren om han hadde noe, siden eg hadde fått kjøpt disse av han til bærearmene bak..:

DSC00285.jpg

DSC00287.jpg

men han hadde ikke noe lignende til framme, og visste heller ikke om noen som leverte noe.. så akkurat no kjører eg på orginale foringer framme..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pris på orginale framme alle sammen? igjen?hehe

hehe.. alle 4 koster ca 1300 til sammen..

Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du legger på en 1000 lapp får du nye komplett barebroer med den nyetypen foringer og nedrebærekule nytt på opel, da slipper du peset med å presse ut og inn de ny/gammle.

Skal bytte alt på min i løpet av høsten, men er så mange andre som har biler jeg må ta meg av før min egen.

Å ang nylonforinger tipper jeg han har dreid de selv.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylonforinger? hvor fikk du tak i de? eg og har spurt litt rundt om slike foringer til bærearmene framme, men e jo ingene som har noe..

Fikk en lokal kar til å dreie de til meg. Betalte 100kr pr. foring. billig egentli. :):

Var i kontakt med Powerflex. de skulle lage foringene til meg, men etter mye om og men viste det seg at foringene var vanskelige å kopiere. Tror nok det er de bakerste foringene de sikter til. men disse fungerer jo bra. Lurer på å kontakte dem igjen med forespørsel spesifikt på de fremste foringene..

Har også planer om å ta mål av foringa og ta kontakt med amerikanske bildeler. Det var jo rart om disse foringene ikke var i bruk i amerika også. Der er det vel større sjanse for å finne noe i polyurethane??

Et spm til med de samme:

Har en ulyd i venstre støtdempertårn når jeg kjører i hull. Kan dette være den store foringa som sitter i toppen av fjærbeinet? at den holder på å bli myk/slitt eller noe? Høres ut som en "gnikselyd"

-94' Omega CD 2,5td (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en lokal kar til å dreie de til meg. Betalte 100kr pr. foring. billig egentli. :):

Var i kontakt med Powerflex. de skulle lage foringene til meg, men etter mye om og men viste det seg at foringene var vanskelige å kopiere. Tror nok det er de bakerste foringene de sikter til. men disse fungerer jo bra. Lurer på å kontakte dem igjen med forespørsel spesifikt på de fremste foringene..

Har også planer om å ta mål av foringa og ta kontakt med amerikanske bildeler. Det var jo rart om disse foringene ikke var i bruk i amerika også. Der er det vel større sjanse for å finne noe i polyurethane??

Et spm til med de samme:

Har en ulyd i venstre støtdempertårn når jeg kjører i hull. Kan dette være den store foringa som sitter i toppen av fjærbeinet? at den holder på å bli myk/slitt eller noe? Høres ut som en "gnikselyd"

Du må jo ikke kjøre i hull.. :iconsm hehe.. det kan være foringen, men hvis demperen e gammel, kan det være den og.. det kan faktisk og være at fjæren din e knekt og ligger litt utenfor gummien oppi der, mn då skal du egentlig høre lyder når du svinger og.. men det e jo bare å skru ned fjærbeinet og se.. en fin jobb hvis det ikke henger..

Men de nylonforingene dine... kan eg få kjøpe de hvis du ikke skal ha de selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den knirke lyden når jeg svinger på framdekka, har hørt at det er disse gummiforingene og lageret på toppen av demperen.

Bærearmene foran med nye foringer og bærekule koster kr 1058 på .html"]Carparts, der har omc medlemmer 20%

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lyden blir du kvitt ved å bytte lager i fjærbeina og stabilisatorstagene. Typisk Omega. Lagrene koster ca.200 stk. på Opel og stagene får du på biltema. Bruk stagene fra omega A. De passet på min! :m'm:

På ALKOHOL (E85)

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen er det å bytte dem store foringene bak på bærbruene på omega b. Trenger noe spess verktøy osv? Veit jo Omega_V6 har bytta disse for ikke lenge siden.

Trenger i utgangspunktet ikke noe spesialverktøy.. men det kan være den gamle foringen henger fast oppi der.. Det skal egenlig bare være den store delen som står inni en skål, og en liten flat del som ligger mellom broen og rammen.. den første foringen eg tok ut sleit eg veldig med.. halte dro, og tilslutt løsnet det.. trodde eg.. men neida.. fikk bare ut selve foringen mens skålen som foringen står i stod igjen.. den var virkelig noe herk å få ut.. mye rustoppløser og smøremidler ble brukt før den slapp taket.. så den andre dynket eg godt og lot det stå en stund før eg begynte å løsne på den.. og då kom den ganske greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider