Jarlis Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Heisann. Vurderer å handle en 940 turbo, med automatgir. Automatkassa var det eneste som satt meg litt i tvil, men har prøvd diverse andre biler med automat, og synes ikke det er så galt. Er automatkassa i 95 modellene holdbare? Hvordan er de å kjøre med, når man har automat og i overkant av 200hk? Dyrt å bygge om til m90? mye jobb? Takker for svar Siter -89 Volvo 740 Sedan B230F -91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen) -93 Volvo 940 TIC -x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bvg Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 940 turbo med overkant av 200 hester er trimma, og jeg har hørt at automatkassa ikke liker det, eller er det jeg som har blitt opplyst feil? Siter 74 Escort 81 Ford Capri 95 Volvo 940 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 spørs om du hergjer mye eller ikke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Automatkassa er ikke for herjing spør du meg. Men litt frisk kjøring går bra! Lock-up og o.d er fine greier (120km/t@2500 o/min). Fint i lange nedoverbakker når det bare er å trykke inn o.d knappen å låse kassa i tredje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Politiet hadde nesten kun automat på sine 940'er med turbo... de fleste kjørte over 500 000km på automatkassa med 0,8 i ladetrykk og ca 180 hk.. og de gikk uten store problemer. Viktig med vedlikehold dog... mange som glemmer girkasse og bakaksling. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Har kjørt fk med 1 bars ladetrykk ca 50000km uten ett eneste problem...men som Radial sier, service og vedlikehold er viktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dieseltrøkk Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 I følge folk som driver med automat og overhaling er Aisin Warner 71 som antageligvis sitter i en 95mod uslitelige. Om det var ulyder og elendighet var det bare å kjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kmiland Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Det som ryker på disse kassene er overdrive delen, girene 1,2 og 3 er nesten umulig å slite i stykker. Kjører du normalt vil kassa vare lenge, men med leking og lyskryss raceing vil den nok O.D'en ta kvelden. Hva er prisen på en 945 nå?? tenkte å selge min også? har en V70 som trenger skilter:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnS Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Har kjørt fk med 1 bars ladetrykk ca 50000km uten ett eneste problem...men som Radial sier, service og vedlikehold er viktig Hei! ny her eg, fint å kikke og få litt tips om saker! Lure på om du har chippa eller bare justert/strupa opp turboen? Vil den bli for mager med bare økt turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Har chippet ja.,..en original fk-bil takler max 0,5-0,6 bar på originalchip, mens en ft har jeg ladet opp mot 1 bar på original chip, men det er nok tryggest å chippe anyways Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnS Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 okay... nett kjøpt en 940 96mod med fk som har åpent filter og justert turbo med strupeventil på en vakumdel på turbo etter som eg forstod. han har kjørt den på 0.8, men har også hatt oppi 1.2 sa han, UTEN CHIP!! ? (jobben gjort av en anna hobbymekker) var ingen problem så lenge det ikkje blei tenningsbank påstod han.....(men det er vel bankesensor på de?) Nå var toppakningen gåen og da han overhodet ikkje skrur så bare kjøpte eg den (nabo av meg). Kanskje den har gått seg alt for varm med mager blanding? Skal sveise på ekstra nippel og kjøre wideband på den straks toppen er på igjenn, har en bekjent som kan låne meg utstyr fra Dynojet :-) Tenkte og fikse den og selge den igjenn. Kan ikkje ha sedan eg :-( men den bør jo vere skikkelig justert slik att det holder til nestemann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 okay...nett kjøpt en 940 96mod med fk som har åpent filter og justert turbo med strupeventil på en vakumdel på turbo etter som eg forstod. han har kjørt den på 0.8, men har også hatt oppi 1.2 sa han, UTEN CHIP!! ? (jobben gjort av en anna hobbymekker) var ingen problem så lenge det ikkje blei tenningsbank påstod han.....(men det er vel bankesensor på de?) Nå var toppakningen gåen og da han overhodet ikkje skrur så bare kjøpte eg den (nabo av meg). Kanskje den har gått seg alt for varm med mager blanding? Skal sveise på ekstra nippel og kjøre wideband på den straks toppen er på igjenn, har en bekjent som kan låne meg utstyr fra Dynojet :-) Tenkte og fikse den og selge den igjenn. Kan ikkje ha sedan eg :-( men den bør jo vere skikkelig justert slik att det holder til nestemann. det at topp-pakningen går på biler som er litt tuna og kjøres av folk som ikke skjønner seg på biler er "vel kjent"....hehe. I veldig mange tilfeller skjer sånnt pga bånn gass med kald motor... :) Samme med biler som er "Damekjørt"... værste man kan kjøpe ass, og spesielt unge "aktive" damer... raser topp-pakninger i hopetall,hehe :): Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnS Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 det at topp-pakningen går på biler som er litt tuna og kjøres av folk som ikke skjønner seg på biler er "vel kjent"....hehe. I veldig mange tilfeller skjer sånnt pga bånn gass med kald motor... :) Samme med biler som er "Damekjørt"... værste man kan kjøpe ass, og spesielt unge "aktive" damer... raser topp-pakninger i hopetall,hehe :): var bare skade så det spruta vann ut under ex på 1syl. alle stålringene såg fine ut:): montert forsterka fra bcb nå med sterkere bolter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Kan det være chip fra en ft i hjernen da?kjørte med ft chip i min før, der kunne jeg lade bra mye, men skal ikke stole 100% på bankesensoren der, ikke alltid den slår inn, har fått tenningsbank uten at det har skjedd noe før.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Kan det være chip fra en ft i hjernen da?kjørte med ft chip i min før, der kunne jeg lade bra mye, men skal ikke stole 100% på bankesensoren der, ikke alltid den slår inn, har fått tenningsbank uten at det har skjedd noe før.. korrosjon mellom blokk og føler er noe dritt ja... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.