Hans a Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Har aldri lakket før! Har tenkt å lakke en liten del av bilen grunnet en del steinsprang. Har 2 vanlige spraybokser med lakk. (Bilens orginalfarge og en klarlakk) Hvordan bør man gå fram for å få best mulig resultat? Har tynn lommebok for tiden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 tørk over med silikonfjerner. er dette oppå gammel lakk? kan sikkert bruke fint pussepapir får å få litt feste med den nye lakken.. spray på med lakk 2 lag kanskje. og kjør på med klarlakk etterpå Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet August 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Hvorfor bør man bruke silikonfjerner? Er det ikke like greit å bruke f.eks rødsprit for å rense lakken? Eller andre fettfjerningsmidler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Rødsprit funker fint det og,bruker det selv...men bruk ikke whitesprit fordi det inneh. silicon tror jeg det var Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 hmm...sikker på det? har brukt white sprit et par ganger faktisk funker fint det.. Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 white sprit er vel oljebasert ellrno? Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet August 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Man får det aldri helt rent med whitesprit. Det blir liggende et lite "fettlag" igjen. Rødsprit er den beste rengjøreren av spitsortene. Er det noen av dere som har sett en punkt for punkt forklaring hvordan man får et godt lakkresultat. Fra grunnarbeid til ferdig lakkert! Skal prøve å søke på forumet her, men hvis noen har en link... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sprett Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 om du finner noe hans a.. legg linken hit! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Erik Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Man får det aldri helt rent med whitesprit. Det blir liggende et lite"fettlag" igjen. Rødsprit er den beste rengjøreren av spitsortene. Er det noen av dere som har sett en punkt for punkt forklaring hvordan man får et godt lakkresultat. Fra grunnarbeid til ferdig lakkert! Skal prøve å søke på forumet her, men hvis noen har en link... -Trening -trening -trening -trining Og MASSE mer trening skal til for og få et bra resultat! Kunne lakk i teori er ikke i nærheten av og kunne d i praksis. Stikk innom en bokhandel og kjøp noen bøker (for gk lakkering) og les, når du lest og pugga, så kjøper du utstyr og prøver deg fram. etter en del feiling og mange stygge ord så blir det bedre! Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jallis Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 hør på bjørn erik, TRENING! prøv å søk litt her på forumet, ligger en hel masse tråder om akkurat dette... Siter live fat, die young, and leave a big, fat, corpse... ->subaru legacy 97 GLEDE SEG TIL VINTERN:) x: honda civic lsi x:mazda 1,6 gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Trailer Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 en anbefaling når det gjelder lakkering med spraybokser er. Ikke tenk på det med 25cm fra bilen. Prøv med 25cm først, så ser du at lakken legger seg så tynt at det nesten ikke hjelper. For at lakken skal bli "fyldig" og renne litt i seg selv slik at det ser bra ut, så må du nesten litt nærmere. Har lakkert begge dørene og forskjermen på bilen min, resultatet på dørene ble ikke så utrolig bra på grunn av at jeg spraya masse masse tynne lag isteden for 2 tjukke lag. Skal legge klarlakk på forskjermen nuh, så får vi se om det blir bedre. :) Og en ting til. Når du bruker boksene, så masker hele bilen. Hvis du lakkerer for eksempel forskjermen, så masker grundig over hele panseret og dørene på siden og vinduet. Og legg et stort teppe eller noe over taket, hekken og de andre dørene. Er et helvete å få av lakkstøv som har lagt seg godt over hele bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 PS sprayboks lakk blir alldrig bra. men men når du har sprayet og er fornøyd, men det ble litt fargeforsjell obs! kjøp deg autoglym rens så rubber du som faen og polerer som faen så synker det litt bedre inn. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Nå har jeg prøvd -trening -frustrasjon -trening og -frustrasjon Så nå har jeg sendt bilen på lakkverksted. Det er vel bare å insrømme at "utstyret" mitt er for smått og dårlig! Skal heller prøve å trene meg på litt mindre objekt som støtfangeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Erik Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 hehe Du har nokk en go del frustrasjon igjenn desverre, men det kommer seg sikkert! Ikke dumt og prøve på en liten del nei, helst noe du ikke skal bruke på bilen/mc, da gjør d ikke no om du feiler og feiler og feiler. Ikke kjøp utstyr fra biltema, obs o.l. dette duger ikke i det hele tatt!! Ikke nødvendigvis det beste heler men noe midt på treet, da er det enklere og finne ut hva du gjør feil. Ta deg god tid vær pirkete og presis, så kommer det seg sikkert!! Forts. Lykke Til!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frk. Hagen Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 White spirit har vel aldri inneholdt silicone?? Har tappet hundrevis av liter og solgt det firedobbelte og jeg har aldri hørt at det er silicone i w.s. Men det kan jeg selfølgelig sjekke opp. Skal du først bruke spirit som avfetning så bruk rød-sprit ;) Siter Wrom-Wroom-Wrooom- Yyyyyyyyyyy-BANG! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg