Gå til innhold

kjøpe motor fra huggeri?

Ranger emnet

Trollet_

Anbefalte innlegg

Hei, har en accord EX 87 med 2 liters forgassermotor og 109 hk.

har sett at du får samme motoren med innsprøytning og 126hk, og har sett noen av disse bilene på huggeriet. så lurer jeg på om noen har kjøpt motor på et huggeri før? og om det er en god idê`? og om man kan finne ut om den går ordentlig osv. hadde vært artig med noen hk ekstra. eller er det evt mulig og konvertere til insprøytning med deler fra en insprøytningsmotor? takker for svar:):hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syykt billig spør du meg!! Min lokalebilopphuggeri skulle søren meg ta 4000,- for en 2.0i, sierra motor, hvis jeg plukka ut selv.. Og det var uten starter og dynamo. Grådige pissfolk! :p

Et godt tips til deg: Plukk meg deg så mye nødvendig som du kan, som du gjærne vil få bruk for før eller siden. !

Cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, bilen var litt skada da. kunne se ut som den hadde snurret rundt så dører var vel ødelagt, fordeleren og luft-filteret var også tatt... men kan jo vente til det kommer inn en ny... tror nok huggeri-mannen husker meg... men har aldri byttet motor før, er det en vanskelig ting eller? og hvordan blir det med girkasse og clutsj? dette er jo en fwd... og når man går over til insprøytning... er det ikke noe anet som må justeres? bensinpumpe el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok skifte bensinpumpa når du går fra forgasser til insprøytning.. Ta med deg hele tanken du, så får du det du trenger. Forsøk også å få med deg hele ledningsnettet og ting som hører til dette (speedometerkassa, sikringsbokser etc). Så slipper du hodedpine når du skal sette det sammen. Vil tipse deg med at du bør skaffe et koblingsskjema for det elektriske når du setter i gang :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider