Trollet_ Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Hei, har en accord EX 87 med 2 liters forgassermotor og 109 hk. har sett at du får samme motoren med innsprøytning og 126hk, og har sett noen av disse bilene på huggeriet. så lurer jeg på om noen har kjøpt motor på et huggeri før? og om det er en god idê`? og om man kan finne ut om den går ordentlig osv. hadde vært artig med noen hk ekstra. eller er det evt mulig og konvertere til insprøytning med deler fra en insprøytningsmotor? takker for svar:):hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 BARE å be dæm teste mortorn på huggern,kompteste osv. er jo 3mnd garanti på en slik motor....å bytterett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 katta i sekken kan du kjøpe uansett om du handler på huggeri eller privat. på huggeriet har du i allefall muligheten til å klage.. sjekk bruktbildeler.com det er bilopphuggerienes side.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet August 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 ja, men fordelen med huggeriet her i bodø er at her kan man få det ganske billig hvis man skrur ut motoren selv osv... så hvis jeg kommer en god dag og spør:"hva skal du ha for at jeg kan skru ut og ta med meg motoren i den bilen"? tror huggerimannen ville svare:"tjaaa....kansje 4-500.-" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 4-500 er kanskje ikke så mye å tape selv om motoren skulle være dårlig heller da? Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet August 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 nei, forskjåvidt ikke. kan jo i det minste spørre hva som er grunnen til at bilen blir hugget:) kunne ta det jeg ville fra bilen for 1000.- det er vel ganske billig.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 om du kan ta det du vil fra bilen for en tusenlapp er det veldig billig ja! Da kan du skru ut alt du tror du vil kunne få brukt for til bilen din.. Uansett vil det være en god handel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Syykt billig spør du meg!! Min lokalebilopphuggeri skulle søren meg ta 4000,- for en 2.0i, sierra motor, hvis jeg plukka ut selv.. Og det var uten starter og dynamo. Grådige pissfolk! :p Et godt tips til deg: Plukk meg deg så mye nødvendig som du kan, som du gjærne vil få bruk for før eller siden. ! Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet August 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 ja, bilen var litt skada da. kunne se ut som den hadde snurret rundt så dører var vel ødelagt, fordeleren og luft-filteret var også tatt... men kan jo vente til det kommer inn en ny... tror nok huggeri-mannen husker meg... men har aldri byttet motor før, er det en vanskelig ting eller? og hvordan blir det med girkasse og clutsj? dette er jo en fwd... og når man går over til insprøytning... er det ikke noe anet som må justeres? bensinpumpe el? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 få med deg noen skrukompiser,tøm vogna,så hjelper kompisene deg å sette inn sakerne....spander noen øl,så går det bra.... er sykt billi om du får allt for 1000 kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Du må nok skifte bensinpumpa når du går fra forgasser til insprøytning.. Ta med deg hele tanken du, så får du det du trenger. Forsøk også å få med deg hele ledningsnettet og ting som hører til dette (speedometerkassa, sikringsbokser etc). Så slipper du hodedpine når du skal sette det sammen. Vil tipse deg med at du bør skaffe et koblingsskjema for det elektriske når du setter i gang :) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet August 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 har denne haynes repair-manual, men er ikke blitt realistisk enda... var en tanke jeg hadde... men er det ellers noen fordeler/ulemper med insprøytning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg