Gå til innhold

Mitt lille langtidsprosjekt

Ranger emnet


Jetta85

Anbefalte innlegg

Hei!

Her er tråden om mitt prosjekt... En vw Jetta 1.8 cl

Jeg er bare 14 år, og er ikke akkurat MasterMechanic, så det er uaktuelt med motorbytte. Jeg fikk bilen når jeg var 13, da brukte jeg den til jorde-bil, helt til jeg fant ut at jeg ville bruke den når jeg blir 18.

 

Så langt har jeg:

Rs fanger foran

Sportsgrill uten emblem

Panserforlenger (badlook)

Hjulbuelister

Nye 15" alufelger, ikke verdens største, men blir ikke så ille med senk

Lexus-lykter (mulig jeg kjøper nye)

Effektpotte

Blaupunkt cd-speller 4x40 watt

Diskanter på dashen

4 høytalere av no slag i hattehylla

15" Cervin Vega Sub 1000w

Dls forsterker på 500w

Kondensator forma som en nos-flaske :D

Liten plast-spoiler (tror jeg dropper den)

 

En del deler er på vei fra danmark/autospar, og m3 speilene til JettaMaster er på vei :D

 

Deler jeg skal ha:

90'bakfanger

Skjørta til 90'modellen

40/40 senk eller 40/60

Nye bremseskiver foran

Nye tromler bak

Understellsbehandling (ny tectyl)

Hellakkering

++++

 

For noen måneder siden var den på verksted og fikk fiksa noe i forstillinga + sjekk av bremser ++

 

Nå holder jeg på med fjærning av rust, har sveisa igjen tre rusthull i gulvet, så må jeg sveise litt bak på bilen + at jeg har nye kanaler og skjermer bak som skal på...

 

Bilen:

P1010052.jpg

P1010060.jpg

P1010092.jpg

 

Har sveisa litt rust... Skjært vekk og sveisa inn nytt metall... Er ikke akkurat verdens beste sveiser da men...

P1010054.jpg

P1010055.jpg

P1010056.jpg

 

Suben

P1010057.jpg

Kondensatoren

P1010058.jpg

og forsterkeren

P1010059.jpg

 

Her er effektpotta... 5" er ikke sikker på om den blir brukt (simons)

P1010066.jpg

 

og felgene:

P1010064.jpg

 

Motorrommet

P1010053.jpg

 

Har også lagd et lite bryterpanel... blei lysa kom ikke på rett linje, så jeg lager kanskje ett nytt...

P1010062.jpg

Volkswagen - das Auto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sjå her ja. planae dine ligna veldig på mine når eg begynnte med min jetta:):)

men min har forandra seg dei siste åra;)

 

du kommer sikkert å få kritikk for enkelte ting, det fekk eg vertfall. men du finner sikkert ut etter kvart at alt ikkje passer isammen osv osv.

lykke til vertfall.

 

ang dei "små" rusthøla dine så skjær vekk all rust og sveis på ein ny plate. og bor to nye hull til festet. dette blir jo skjult bak bakfangeren alikavel:)

 

japp, var det som var planen :)

Volkswagen - das Auto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst til å sveise clean bakluke som JettaMaster har gjort.

Tviler på om jeg greier å få det så fint, men jeg trenger noen tips.

Så hvis du leser dette JettaMaster, er det greit at jeg stjeler "konseptet" ditt, og i så fall trenger jeg beskrivelse på ossen -du- gjorde det.... hehe, høres litt dumt ut, men :)

Volkswagen - das Auto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst til å sveise clean bakluke som JettaMaster har gjort.

Tviler på om jeg greier å få det så fint, men jeg trenger noen tips.

Så hvis du leser dette JettaMaster, er det greit at jeg stjeler "konseptet" ditt, og i så fall trenger jeg beskrivelse på ossen -du- gjorde det.... hehe, høres litt dumt ut, men :)

 

 

hehe. kan gi ein enkel forklaring eg:)

det eg gjorde var å kjøpte dette

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-RED-Hella-JETTA-A2-MK2-tail-lights-panel-taillight_W0QQitemZ140013146531QQihZ004QQcategoryZ42613QQrdZ1QQcmdZViewItem

 

limte og skrudde fast panelet i bagasjeluka. la noko netting i skiltplassen og plastra over med glassfiber. pussa litt og vips ferdig.

DET ER VELDIG VIKTIG Å FESTE DEN GODT. eg slurva litt sist gang og når eg lukka igjen luka så løsna den øverst i kantane. men no har eg limt og bolta den fast. og husk at luka blir litt tyngre og du må hugsa å skru opp gummiknottane litt slik du ikkje slår den ned i bilen.

 

skal du gjere dette med eingang eller?? eg skal muligens selge bagasjeluka mi med vinge og lykter seinare. kansje du vil kjøpe??;);) veit ikkje heilt enda men finner det ut utover høsten/vinteren.

 

er det noko meir du lure på så er det bare til å spørra.:):)

 

og husk. meld deg inn i VACN:):) 400kr i året og du får masse rabatter hos mange. har allerede spart fleire tusen bare ved å vera medlem:):)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. kan gi ein enkel forklaring eg:)

det eg gjorde var å kjøpte dette

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-RED-Hella-JETTA-A2-MK2-tail-lights-panel-taillight_W0QQitemZ140013146531QQihZ004QQcategoryZ42613QQrdZ1QQcmdZViewItem

 

limte og skrudde fast panelet i bagasjeluka. la noko netting i skiltplassen og plastra over med glassfiber. pussa litt og vips ferdig.

DET ER VELDIG VIKTIG Å FESTE DEN GODT. eg slurva litt sist gang og når eg lukka igjen luka så løsna den øverst i kantane. men no har eg limt og bolta den fast. og husk at luka blir litt tyngre og du må hugsa å skru opp gummiknottane litt slik du ikkje slår den ned i bilen.

 

skal du gjere dette med eingang eller?? eg skal muligens selge bagasjeluka mi med vinge og lykter seinare. kansje du vil kjøpe??;);) veit ikkje heilt enda men finner det ut utover høsten/vinteren.

 

er det noko meir du lure på så er det bare til å spørra.:):)

 

og husk. meld deg inn i VACN:):) 400kr i året og du får masse rabatter hos mange. har allerede spart fleire tusen bare ved å vera medlem:):)

 

Hehe, ok... takk for hjelpa! :) nei, det haster ikke, så hvis du selger det utover høsten/vinter, så er jeg ganske sikker på at jeg kjøper det ;)

 

bare å si ifra hvis du selger skjørta og bakfangern også asså ;):)

Volkswagen - das Auto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår