Gå til innhold

Hva gjør du når du kjører bil og er trøtt?

Ranger emnet


Zetec

Anbefalte innlegg

Kaldt vann og frukt hjelper meg med å klare den siste halvtimen før man er framme. Er det langt igjen så får enten noen andre i bilen kjøre (hvis det er med fler) eller så er det en liten power-nap på nærmeste bensinstasjon.

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som funker på meg å stoppe og legge hodet tilbake i noen minutter, og spise litt frukt og drikke vann.

Det har jeg bevist.

jeg kjørte 2 døgn i strekk med kun 3 timers søvn i forrige uke.

Festsjåfør på torsdag, sov 6 timer, festsjøfør på fredag, da sov jeg 3 timer, så var det opp og kjøre til trondheim, og hive seg i bilen igjen lørdags kveld, og kjøre til klokken 6.

Kjørte også 24 timer uten søvn forrige lørdag.

var ikke i seng før klokken 10 på morgenen.

Når man sier man kjører i helgene, da blir man som regel plaget til å være våken lenge, særlig når folk vet at jeg elsker å kjøre bil, og tar gjerne en tur på 40 mil midt på svarte natta bare for å få kjørt mest mulig.:hello: :)

 

Bil er best, hvem trenger søvn?!!!!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovna bak rattet jeg:iconsm Men våkna fort når brøytepinnen på høyre side traff speilet og dekka/rattet begynte å vibrere i snøen pga at jeg var på vei ut. Klarte å redde den inn da. Da hadde jeg så mye adrenalin i kroppen at jeg satt lys våken resten av turen.

 

Men det jeg pleier å gjøre hvis jeg blir sliten er å sette opp farten sette opp lyden og sette opp vinduet. Da holder jeg meg alltid våken. Kjører endel norge-østerike og da pleier jeg alltid å ha ett brett red bull i bilen. Klarer fint 20+ timer bak rattet med høy musikk og ett brett red bull. Om det er sundt for kropp og sjel er en helt annen ting da.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i vinter hadde jeg vært å henta scootern min.. å da var jeg skikkelig trøtt nesten så jeg duppa av.. men da satt jeg bare på noe musikk å åpna vinduet å kjørte inn på nærmeste bensinstasjon å trakk litt luft å kjøpte noe å drikke å d funka fint!

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt endel turer over fjellet (6-7 timer i høyt tempo), om jeg merker at jeg blir trøtt så stopper jeg uansett og slapper litt av, muligens sover litt. Merker aldri noe mer resten av turen da.

 

Første gangen jeg kjørte laaangtur holdt jeg på å sovne bak rattet (hadde aldri kjørt så lenge før, trodde ikke trettheten skulle komme så akkutt). Merket et lite slags stikk i nakken (holdt på å duppe av med hodet bakover, jævlig skummelt). Frem til en plass å stoppe så merket jeg at det ble myye bedre å kjøre i 60 istede for 90, de siste hundre meterene før rasteplass.

 

Ellers tok jeg meg en liten dupp engang (glemte å sette på alarm), våkna opp midt på fjellet, lå endel bak skjema da ja fatality

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å ta meg en 30 - 90 min lur hver dag jeg :) hehe

og det er ikke kødd!

kjører lastebil, og etter at ruta er ferdig i skien (begynner i skien) og jeg enten er på vei tilbake til tønsberg eller jeg har hvert og lasta opp og på vei til skien igjen, så er jeg såpass trøtt og jævlig da, et jeg bare MÅ ha meg en stund på øya! hvor lenge, det er opp til kroppen min å avgjøre! hehe

i dag ble det nesten 2 timer gitt! hehe

 

ellers, i vanlig personbil, så har jeg og begynt å ta meg lurer om jeg føler jeg må! men der pleier jeg å vente litt til før jeg føler at "nå, nå må jeg stoppe"!

 

men det der med 15 min? hvem klarer det da? til tider kan det jo ta ca 5-10 min bare å sovne.. og da er den "stoppe i 15 min hjelper" sangen fra hu sandra null verdt! for da er den 15 blitt til hvertfall 30 totalt sett :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe som heter at desto mer komfortabel man er, desto mer slapper man av, og jo mer man slapper av, desto trøttere blir du? Kulde og andre "ubehageligheter" som gjør deg ikke helt komfortabel skal nok være en god faktor for at du skal holde deg våken :)

 

Jeg har ikke sovnet bak rattet på en bil, men jeg har sovet når jeg satt ved styret på min gamle TSX; våknet av at hele greia hoppet og spratt fordi jeg var langt ute i ei myr... Tror ikke jeg så mye som blunket hele veien tilbake etter det (var ikke langt da) :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har sovet når jeg satt ved styret på min gamle TSX; våknet av at hele greia hoppet og spratt fordi jeg var langt ute i ei myr... Tror ikke jeg så mye som blunket hele veien tilbake etter det (var ikke langt da) :)

Man skulle jo ikke tro at det var mulig å sovne bak rattet på en moped eller motorsykkel, men har en kamerat som også har gjort dette, mopeden har tydeligvis bare mistet mer og mer fart til han kjørte i grøfta og velta der, men gikk så seint at verken han eller mopeden fikk noen skader, hehe.. Kunne jo vært moro å sett åssen det så ut :D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den typen at om jeg først sovner, så sover jeg i 4-5 timer..

Men jeg har definitivt holdt på å sovne bak rattet ved ymse anledninger..

Blant annet da jeg og noen kompisser bestemte oss klokka 1 på natta for og dra langt inn i sverige..endte opp med å kjøre omtrent 11 timer i strekk fra midt på natta utover morran/formiddagen..

 

Har funnet ut at full guffe på stereoen med noe skikkelig catchy kan være like så bra som å rulle ned ruta..

Kanskje en kombinasjon av disse, men da blir man vel tatt for og være råner...

 

Kaffekopp påfyll på statoil er nok den beste løsningen dersom du ikke har tid til å sove..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med meg en flaske Bon Aqua Lemon når jeg skal på lengre bilturer. Drikke uten alt for mye kunstige stoffer er viktig. Det eneste som uansett kurerer er søvn, så vær frisk og opplagt før du begir deg ut på tur.

- Porsche Club Norge & BMW Car Club Norway -

 

2001 Porsche 996 Turbo (sheriffbil)

1994 BMW E36 M3 (bruksbil)

1993 Toyota Corolla XLi (husmorbil)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår